• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Igår kom jag förresten på att jag hade en 'bortglömd' e-postadress. Skapade en ny när jag sökte jobb, eftersom jag inte kunde använda min jobbmail, och för att min privata adress är baserad på ett smeknamn.

Så när jag väl loggade in där, så låg det ett mail från mitten på december om att "tack för visat intresse, vi hade många kompetenta sökande varav du var en, men den här gången valde vi en annan sökande till tjänsten men du är välkommen att söka andra tjänster hos oss". Skönt att veta i alla fall

Hmm, måste ta tag i jobbsökandet. Hittills har jag mest bara lusläst platsannons-sidorna i tidningen och hoppas på att det skulle dyka upp något lämpligt. Vilket det alltså inte har gjort, än...

Det som svider är att jag verkligen gillar branschen. Och det är svårt att hitta ett annat inom samma bransch, med mindre än 3 timmars pendling per dag. (Med bil, ännu längre tid annars...)

• FruCicci

BS, hon som fyller 4 kanske gillar princess saker?
    Min brors dotter gillar allt sådant just nu, hon har alltid tiara på mössan och vingar på overallen etc...

Den lilla kanske en bok och en mjuk docka, paraplydockvagn?

• fru AM

BS: En bra fyraårspresent till en flicka är en stor pysselbok som är som ett dockhus med massor av klistermärken i form av möbler. Lvia kan sitta i evigheter och plocka med den. Andra uppskattade presenter kan vara t ex "bygg din egen tiara" - pysselset. Om nu flickan är lagd åt det pyssliga hållet. Båda dessa produkter finns t ex på leksaksaffären vid Östermalmstorg - Leksaksborgen. Men säkert också på andra ställen. Utklädningskläder av någon typ är ju kul att få också!

• fru AM

Eller ett rosa prinsess-svärd med sköld (finns på Koffert på Humlegårdsgatan). Och till lillasystern tycker jag Ciccis förslag var bra!

• BrudSommar2006

Ja jag får se vad jag lyckas hitta, tack för bra förslag! Jag törs inte skicka maken för då vet man inte hur det blir så det får bli mot slutet av veckan här.

• BrudSommar2006

Ursäkta läbbigt inlägg - sluta läs här ni som vill.

Jäklar vad med blod det kommer, med klumpar och allt, undrar om jag har sån tur att jag slipper den där proceduren på onsdag. Eller om de tar den ändå för säkerhets skull.

• Ore

BS: Kram! Du verkar inte ha så ont iaf...? (Jämför med vad som berättats om mf, fast jag vet att det inte är riktigt samma sak...)

• fru AM

BS: det var väldigt vad snabbt tabeltten verkade! Det kan ju vara så att du fått ett "vanligt", "naturligt" missfall. Vilken tajming dock! Jag tror nog att de vill kolla i alla fall på onsdag så ett det inte finns rester kvar. Hoppas du inte har ont?
    Kram 

• MSW

Bs: vad skönt om det kom igång "av sig själv" både beslutet och proceduren känns juh lite enklare då, tänker jag... (fast vad vet egentligen jag..) stor kram till dig iaf!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!