• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - tummen upp! Då tycker jag absolut du ska ge dig ut och leta halsband.

• Ore

AM: Suveränt att ha en andragång för klänningen redan inplanerad Är det inte så att två gångers användning så går man i regel jämnt upp jämfört med att ha hyrt klänning? Så räknade i alla fall en väninna som under en period gick på ganska många tillställningar med balklänning.
    Grattis till reafynd också!

Mugglan: Låter som en bra idé att sluta jobba i god tid!

Lappis: Galet hög ökning!!!

Cicci: Krya på dig! Jag är också rejält less på snön. Kan sträcka mig till 3 månaders vinter, men sen räcker det. Och nu är vi uppe i 3,5 månad... Suck

smint: Härligt att H gått upp så mycket i vikt!

Konstaterar i övrigt att det är en väldans tur att sväronen lämnat NZ, de väntas hem ikväll/natt någon gång... Hade inte varit roligt att ha dem där nu

Idag har jag haft medarbetarsamtal med chefen, han hade inte så mycket nytt att komma med. Vi diskuterade förrförra veckans debacel, men blev väl inte helt överens i frågan. Jag bad att få reda på var han tycker att jag brustit, och han kunde enligt mig inte specificera det så bra. Litet vaga 'borde tagit mer initiativ och liknande. Det jäkliga är att det är faktiskt mycket på mitt jobb som är bra, och jag vill ha mitt jobb, minus en del administration och helst med en annan chef...

• start september

Har väntat så otåligt på uppdatering från PB och lillhunden, så jag tassade in lite i granntråden vilket gjorde att Ninnis där messade med PB. Allt verkar bra men fullt upp! Hoppas hon tittar in snart så vi får veta mer.

• MSW

Bs: känner igen det där med helgerna förstör! Jag har det precis lika! Fast jag vet inte vad man ska göra åt fällan, tyvärr! Har någon annan något bra tips, så lyssnar jag gärna!

• start september

Klokt Muggles med plan för att gå ner i tid. Sover man inte ordentligt behövs det ju dessutom ännu mer!  Tänk på att du kanske kan få lite tid hemma och möta våren och förbereda perennerna

• muggles

MSW: det enda raka måste väl vara att ta i ännu hårdare på veckorna - dvs äta bättre och träna mer. Jag kan inte se ngt annat scenario. Kör LCHF - det funkar och man får äta mkt gott!

Tinga - oh du min neo-expert! Borde vi satsa på att handla mer kläder i mindre storlekar (stl 44 och mindre) tror du? Hur gjorde ni? Moa var ju fullgången och vägde 3,4 kg och var 49 cm kort och ändå kändes stl 50 för stort i början. El har de kanske inte så mkt kläder på sig innan de kommer hem (och då kanske de är typ fullstora)?

• muggles

AM: vad var det för märke och färg på dunjackan? Den kanadiska gåsen el?

• muggles

Hoppas ni inte tycker jag klagar över mina krämpor. Jag försöker ta dem med jämnmod och jag vet ju att det är en väldigt begränsad tid och inte så väldigt länge kvar. Ibland är jag fascinerad över att jag inte mår sämre. JAg har ju haft en väldig tur med fogar osv, jag är fortfarande rätt rörlig och har aldrig ont i fogar på dagarna (såvida jag inte får för mig att klättar i stegar, på pallar, städa toaletter mm).

• FruCicci

Men vad roligt med ytterligare ett finkalas AM!
    Jag älskar sådana och önskar man var bjuden på det lite oftare
    Grattis kanon inköp av jacka! ute och leta halsband nu då Du kommer stråla på fredag!

Ore, kram på dig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!