• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga - visst priset ut var lågt men slutprisets kvmpris är superbra! Vi har absolut inte räknat med det i vår kalkyl utan det skulle ge ett extra tillskott i kassan (om vi säljer och lyckas lika bra det vill säga).

• Tinga
    fru AM skrev 2011-02-22 09:52:37 följande:
    Tinga: låter jättefint - ska du bjuda på dem (eller köpa dem innan auktionen, har för mig att man kan göra det på Kaplans)?
    Tänkte isåfall bjuda på dem på auktionen. Jag är inte superdespo, utan vill ha dem till ett bra pris.
  • Parnassia

God dag!

Är hemma och kurerar mig idag. Tung i kropp och knopp, känner mig som en kokt spaghetti...

Vad roligt att festen är på G AM! Och jag tycker både klänningen och frisyren ser strålande ut!

Är Liten på tjänsteresa och är sjuk samtidigt?? Usch isf. Krya på dig!

Tinga - örhängena ser jättefina ut!

Muggles - hur är det med dig? Hur mår händerna? Och hur mår A o B?

Lappis - vad glad jag blir när jag läser att kön går framåt!!

• Tinga

Hej Parnassia! Vad kul att se dig här! Har tänkt mycket på dig och era sömnproblem den senaste tiden, men har inget annat sätt att nå dig än här, via tråden. Trist att du blivit sjuk - krya på dig!

• Parnassia

Tack för omtanken Tinga!
    Lillas sömn är fortfarande dålig. Men vi tycker oss se en aning till ljusning, de hyfsade nätterna börjar kanske, eventuellt, möjligen bli fler än de katastrofala. Fast vi är fortfarande helt slut och sover varannan natt i gästsängen... Även en hyfsad natt vaknar hon ca 5 gånger, men kanske somnar om själv 2 av de gångerna iaf.

Såg att du skrev att det går bättre på matfronten för Piff och Puff! Vad roligt!!

• start september

Tjoho, mat smakar igen! Igår var bara pina men idag ska jag orka jobba hemifrån iallafall.

Yes, KUB på torsdag. Fick det flyttat eftersom jag kanske är lite längre gången än vad BM trodde. Känns bra eftersom jag nojar lite över ev matförgiftning nu senast, men det ska väl inte vara någon fara.

Jag tyckte det var snygga örhängen Tinga, vuxna och lagom glammiga. Passar det ringar också så är det väl ett jättebra köp!

Lapinette, det är en galen marknad det där. Hoppas ni får ut mycket om ni nu säljer! Och tjoho för plats 42!

Parnassia, kul att se dig. Någon ljusning med sömnen?

När är nästa koll Muggles? Är ni nere på varannan vecka nu?

Piggelin - bra jobbat med ansökan. Kul att vara känd! Lycka till med det som komma ska!

• Snartis

Hej tjejer, 

Mådde rätt dåligt igår, låg hela dagen förutom ett besök hos BM. Alla värdena är superbra, så det är bara acceptera att man kan må så. Idag är det lite bättre, r på jobbet för jag har möte efter lunch som jag måste vara med på.
    Kommer få jobba hemma på mornarna framöver så jag slipper stressa på morgonen. Kan bero på det så ska testa ett tag framöver, skönt att ha en chef som tycker det är en bra ide
    Tack för tipsen om lågt blodtryck, har just hällt i mig kaffe trots att man inte är det minsta sugen

AM: tar jättegärna emot ”bältessaken”, hm måste kolla när jag ska till stan nästa gång. Eller hur kan vi lösa det?
    Har plockat fram alla tidigare mammakläder och var nog större (alltså inte bara magen) med Kicken så alla byxor hänger på mig, hmm baggystile är inte riktigt min stil.

Skitsnygg klänning, skulle nog passa med ett strasshalsband   

Tinga: snygga örhängen, ännu bättre om de passar ringarna   

Lappis, wow det låter ju som ni kommer kunna göra en rejäl hacka på er lägenhet. 

Jag har spanat lite på vagnar för nu behöver jag en ”traktor” istället för cityvagn. Har spanat på Brio Happy och Emmaljunga City Xross. Höll på att skriva City Gross   Eller finns det någon annan som ni kan rekommendera?

• fru AM

Snartis: jag kan posta bältesgrejen - det är några resårband och några tygbitar bara. Inboxa mig din adress bara!

• Snartis

Gu vad du är snäll AM, tusen tack. Stor kram till dig

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!