• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

lakrits är väl aldrig bra i stora mängder? Men tror man behöver äta ganska mycket innan det påverkar, så oroa er inte, säkert ingen fara...

• fru AM
    porchez skrev 2011-02-21 18:30:41 följande:
    lakrits är väl aldrig bra i stora mängder? Men tror man behöver äta ganska mycket innan det påverkar, så oroa er inte, säkert ingen fara...
    Jag tror INGENTING är bra i för stora mängder faktiskt!

• viktualia
    porchez skrev 2011-02-21 18:27:02 följande:
    konstigt, jag har inte kunnat skriva  här sen mitt förra inlägg, BT är skumt i min dator.

Nu har jag iaf varit lite produaktiv  í min sjukstuga och skickat iväg 4 arbetsansökningar, håll tummarna!!!
    HEJA porchez!!!!!!!!
  • fru AM

Jag bör t ex förmodligen vara i riskzonen för något eftersom jag i princip lever på kaffe och nötter...

• Tinga

Lappis – hurra för plats 42! Är det inte upp från typ plats 60 sen årsskiftet, eller missminner jag mig? Det verkar ju ha rasslat till flera gånger på ganska kort tid nu. Och välkommen hem från en härlig skidhelg!

AM – du kommer att bli urtjusig med den frisyren och den klänningen!

September – usch för kräksjuka, men skönt att du är på benen igen.

Porchez – krya på dig!

Förresten, ni glammisar här - vad tycker ni om de här örhängena? Är det tantvarning på dem, eller är de klassiska? Min vigselring har ungefär samma fattning, så jag tänkte att de skulle kunna passa fint ihop. (Inte för att man har dem särskilt nära varandra, men jag gillar när saker och ting hör ihop.)

http://www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx?vId=624086&plT=73342736&AuktID=2076

• BrudSommar2006

Nej, det kan inte stämma, den där lakritsskrämselartikeln. Nu när jag tänkt efter.

Tinga, jag tycker i alla fall att de är urtjusiga!

Nehepp, flera nätter själv med barnen, usel sömn och tidiga morgnar, lika bra att stänga ner datorn.

• BrudSommar2006

Immodium Plus att skrivas upp på handlingslistan som bra-att-ha-ifall-att-pryl då, antecknat!

• Tinga

BS - sov gott! Nästa vecka sticker maken på tjänsteresa söndag-torsdag kväll, så då får jag en ordentlig omgång med "ensamstående förälder"-tillvaro. Tack och lov att det går lite bättre på matfronten nu, annars hade jag blivit knäpp.

Tack för örhängesfeedbacken!

• Piggelin1
    Mopedvin skrev 2011-02-21 12:50:22 följande:
    Piggelin - träslövsläge? Vi hade stuga i Espevik, hade gärna haft den kvar nu men mamma o pappa sålde den är jag var sex år och de skildes... Stuga verkar t som man säger uppe i Nennes och min stad med, eller hur Nenne?
    Näpp - nästan rätt, inte Läjet (Träslövsläge) utan Tvååker. Nu kanske jag outar för mkt här, men skit samma, jag har ju ändå inte bott där de senaste 20 åren... Om ngn smygläsare klurar ut vem jag är, så har de säkert redan gjort det innan, jag får helt enkelt bjuda på det

Fina örhängen Tinga - fast egentligen är jag nog fel person att tycka till, jag är en av få (tror jag) som INTE har hål i öronen & heller aldrig haft. Nickelallergi som satte stopp för länge sen & sen har det aldrig blivit av.

Sitter här & är lite nöjd med mig själv, ringde på ett jobb innan idag (specielt som jag har värsta tfn-nojan i sådana sammanhang) & nu har jag skickat iväg en ansökan! Det kanske är supermånga som söker & jag kanske inte alls har rätt bakgrund (vem vet, det kanske redan finns ngn tilltänkt & så är annonsen bara spel för gallerierna), men nu är jag inne i jobbletar-mood iaf! Dessutom så kände hon igen mitt namn när jag presenterade mig, så då är jag inte helt okänd iaf! Känns bra!

Lovar förresten att skicka bilder till galleriet efter att jag blivit FRU
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!