• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

bra att ni mailbombar! Barbarer! 
    Sen är vi väl inte bättre här hemma i Svedala där de jagar och kör på vargar med skoter och slår ihjäl dem med "trubbigt föremål", men någonstans måste man börja.  

Håller på att baka munkar så jag ska skynda mig innan Pricken vaknar...

Lappis – WEHOOO för plats 42!!! Jag vinkade som tusan, vi kanske t o m möttes?

Mopedvin – stuga it is! Eller fäbon (fast det beror på att stugan ligger på en fäbod) 

what else

Snartis – jag fick ett blodtrycksfall (??) i kön på konsum i vecka 13-14 nånting. Himla obehagligt och jag minns knappt att jag kom därifrån men som tur är så finns det stolar utanför (för alla pensionärer, pundare och alkisar ?!) så jag fick sitta där och äta ett päron och andas lite. Jag har alltid haft lågt blodtryck och det steg lite på slutet av graviditeten så det låg väl på normla nivå på slutet.

• Ore

AM: Du har nog tillräckligt med självfall i håret för att kunna fippla till det riktigt bra på egen hand. Skulle jag försöka skulle jag ha en jäkla massa småhår som står åt alla håll, på ett synnerligen oattraktivt sätt... Så minimum för mig är att ha någon som har bättre överblick över håret än vad jag själv kan få

• fru AM

Ännu en reklambild för ögonfransnäringen - tänk får man blåare ögon också? Elelr är medlet bara för blåögda?:

• fru AM

Frisyren: Jag gör en "kullerbyttetofs" - som denna fast stramare (bild 2) - sedan drar jag runt tofsen ett varv till (gömmer ändarna bakom) och fäster med en vågrät stor kam ovanför kullerbyttan: 

• Lapinette

AM - förstår tanken med att göra håret själv. Jag fick mitt hår uppsatt inför bröllopet men då hade hon provat på mig innan. Vid håruppsättningar på bröllop så har jag fixat själv med löslockar och annat som jag har kvar sedan danstiden. Så öva, öva, öva så du inte får psykbryt på fredag.

• fru AM

Nu har jag försökt fota (mkt suddigt blev det ) min snabbt gjorda frisyr ... den som har lust kan kolla i mitt album och säga om ni tror att det funkar. Betänk att jag inte haft några produkter i, såsom spray som jag ska fixera småhår med sedan, och att den gjordes på 2 minuter ... 

• BrudSommar2006

AM, om det är någon som har hår som borde gå att få snyggt själv på det där viset så är det du. Och förmodligen Cicci. Själv skulle det vara att glömma.

Mamma hade inte streptokocker, bara vanlig förkylning, så de kommer hit ikväll. Visserligen kan vi smittas av det med men normalt sett brukar det ju vara vi som smittar dem!

AM igen, jag gillar inte heller att vara själv hemma, jag tänker också att om det händer något är barnen för små för att reda upp det. Möjligen att jag skulle kunna få Iris att gå och ringa på hos grannen men det är tveksamt och är det på natten och ytterdörren är låst så kan hon inte låsa upp själv. Ringa själv klarar hon inte än. Sedan får man ju inse att risken att något så allvarligt skulle hända är ju minimal och alla ensamstående klarar sig alldeles utmärkt! Men bara tanken...

• BrudSommar2006

Lapinette, det låter ju lovande med kön! Måtte det fortsätta så!

• Lapinette

BS - det verkar rassla till i omångar. Typ 4-5 som får skicka iväg papper samtidigt och sen dröjer det en månad. Men det gjorde inget om min hemmagjorda statistik med 4 i månaden steg något.

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-02-21 13:34:48 följande:
    Ännu en reklambild för ögonfransnäringen - tänk får man blåare ögon också? Elelr är medlet bara för blåögda?:

Vill-ha-fransar!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!