• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez
    sweetstreet skrev 2011-02-19 16:27:05 följande:
    Kan förövrigt berätta att jag inte kunde hålla mig utan kissade en sticka i morse. 
    Negativt.

Så än så länge är jag inte gravid...

Lite tidigt att testa jag vet, men kunde inte hålla mig som sagt.
    Blir kanske ny test på måndag eller tisdag om inte tanten kommit innan dess. 
    och hur känns det? Att testa negativit?
  • sweetstreet
    porchez skrev 2011-02-19 21:45:54 följande:
    och hur känns det? Att testa negativit?
    Vet inte om jag ska vara ärlig.

På ett vis kändes det skönt för jag har verkligen oroat mig inför framtiden (den närmsta) med tanke på vår livssituation. Så en del av mig andades ut. Men på ett annat vis kändes det samtidigt lite ledsamt också. Eller ja, lite besviket kanske. Men med tanke på att jag testade så pass många dagar i förväg kändes det samtidigt som om jag inte riktigt kan förlita mig på mina känslor och tankar kring detta ändå eftersom det inte är 100%-igt resultat.

• sweetstreet

Porchez,
    håller för övrigt med Mugglan.
    jag gillar att du vill hänga här med oss!!!!  

• sweetstreet

Nu till annat ego.
    En annan av anledningarna till att jag inte riktigt hann med att "känna efter mer ordentligt" vid testningen är att lilla tjejen blivit magsjuk. Det började i morse strax efter att jag testat och sedan har det varit kräks och tvätt och annat hålligång här under dagen...  

Sen eftermiddag/tidig kväll trodde vi det hade vänt. Hon gick då från att ligga helt apatisk på en madrass här på vardagsrumsgolvet till att börja skratta och prata igen. Men när vi precis "ropat hej" så blev hon dålig igen och sedan dess har hon kräks ett par ggr till. Dessutom verkar hon ha lite feber nu... Vi tänkte ge henne febernedsättande men hon har somnat nu och jag vill inte väcka henne. Hon är inte superhet heller så det är ingen fara, men fy vad jag tycker synd om henne....

Lördagen blev ju inte riktigt som vi tänkt men det är inget man kan göra åt.
    Nu hoppas jag mest att natten ska bli ok utan allt för mycket kräk samt att hon ska vara frisk igen imorgon.
    Förra gången (typ en månad sedan bara... ) gick det hela över på ca 12 timmar. Men då kräktes hon mycket mer frekvent i början och sedan minskade frekvensen. Denna gång har hon kräkts rejält ett par gånger men färre ggr än förra gången hon var sjuk. Frekvensen har dessutom "hoppat". Så det är svårt att förutsäga ngt...

• Telis

porchez, jag håller med övriga - det är så roligt att ha dig här.

muggles, ingen förändring för stackars Televinken, han gråter nästan varje gång han ska bajsa trots att han inte är hård i magen. Det är verkligen skitjobbigt både för honom och för mig men som tur är går det fort över. Och läkarna har ju sagt att det är normalt och att vi ska fortsätta med Laktulos och katrinplommon så att han inte blir hård i magen och får det ännu jobbigare så det är väl bara att vänta ut det.

Sweet, nej vad tråkigt med minus, jag hade ändå hoppats på ett litet plus! För även jag verkligen förstår att det känns oroligt med ett barn till just nu så är jag också övertygad om att det skulle ordna sig till det bästa ändå och att ni inte skulle ångra mer. Men som du säger, det behöver ju inte vara kört än! Hoppas att Lill-Skruttan är frisk idag igen så att ni hinner njuta lite av helgen!

• Mopedvin

Hej i tråden! Svårt att hinna med att skriva och man halkar lätt tillbaka in i smygläsningen svårt på jobbet att få tid att läsa med och nu har jag en sjuksköterksestudent som går med mig och har ännu svårare att gå in och läsa. Känns lite fel att sitta och surfa på bröllopstorget då

Porchez - håller med övriga!!

Sweet - magsjuka... Been theree, done that... Man tycker så synd om dem små

Muggles - bollebygd känner jag väl igen, kommer ju ursprungligen från borås, var i Göteborg bor ni?

Tlelis - jobbigt det där med bajsandet, min lilla E var så där tills han var ca ett år, sen blev dt bättre. Usch det känns som hjärtat ska brista när de skriker så där...

• viktualia

pling... läser allt ni skriver men hinner inte skriva... eländigt....

har dock inte glömt bort er alls! kram till er alla!!

• Piggelin1

Mopedvin, så du är gammal boråsare! Där jag vuxit upp, så kallar man boråsare för badjävlar  Hela stan "invaderas" ju sommartid... Fasr nu är det mer än 20 år sen jag flyttade därifrån, såg jag är lika mkt badjävel jag med, gissar jag

Vilket grymmeväder det varit idag - vi körde korv m bröd på terrassen, sittandes på ett liggunderlag i solen. Mmmm!

• porchez

Vilken Ego-boost man får av att logga in här idag då, tack snälla söta nu Vickan som man sagt till många andra när allt snurrar på fort, man behöver inte kommentera allt men bra att du lämnar ett livstecken så att vi vet att du mår bra Piggis- så mysigt med korv i solen, såg din bild på fb. Hel mysigt! Själv har jag hunnit med ett träningspass, snabbstädning och slängt grejer och en promenad i solen på det. Nu har jag krupit upp i soffan med en kopp kaffe, lite små godis och nyaste Elle. I feel fine

• sweetstreet
    Telis skrev 2011-02-20 11:21:16 följande:
    porchez, jag håller med övriga - det är så roligt att ha dig här.

muggles, ingen förändring för stackars Televinken, han gråter nästan varje gång han ska bajsa trots att han inte är hård i magen. Det är verkligen skitjobbigt både för honom och för mig men som tur är går det fort över. Och läkarna har ju sagt att det är normalt och att vi ska fortsätta med Laktulos och katrinplommon så att han inte blir hård i magen och får det ännu jobbigare så det är väl bara att vänta ut det.

Sweet, nej vad tråkigt med minus, jag hade ändå hoppats på ett litet plus! För även jag verkligen förstår att det känns oroligt med ett barn till just nu så är jag också övertygad om att det skulle ordna sig till det bästa ändå och att ni inte skulle ångra mer. Men som du säger, det behöver ju inte vara kört än! Hoppas att Lill-Skruttan är frisk idag igen så att ni hinner njuta lite av helgen!
    Tack vännen!
    Ja det känns nog kluvet. Men vi får se. Om det blir minus nu kanske vi försöker köra igång lite mer senare i år då vi förhoppningsvis har lite emr koll på framtiden?? 

Ang Televinken tycker jag såååå synd om er båda!!!!!!
    Lilltjejen har ju samma problem och det är verkligen jättejobbigt. Ja just nu fiser hon ju surmökar och kräks istället så för tillfället är bajset inget problem...
    Men normalt är hon hård i magen. Vi ger katrinplommonpuré samt päron för att försöka få bukt med det hela. Köpte ngt här som ska vara typ som laktulos men hon ratade det...
    Jag hoppas det blir lite bättre med tiden men det är svårt.
    Hoppas Televinken snart blir bättre! För fan vad ONT det gör att stå "bredivd" som förälder och inte kunna göra ngt när de lider!!  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!