• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Piggelin - kan nog gissas varifrån du kommer, börjar det månne på V? Vi hade stuga där när jag var liten och var där på sommaren, precis som alla andra Boråsare! Borås är helt tomt på somrarna, specielt på midsommar! Vad mysigt med korvgrillning på altanen förresten! Bra ide, det måste vi testa!

• Oupsie

Hinner knappt heller skriva här, och nu när jag har lite tid så har jag väl glömt hälften.

Vänner, glömde att svara förra gången jag loggade in angående amningen. Jag har funderat en hel del på det här med amning/foglossning, om jag ska dra ner på amningen eller kanske till och med sluta. Men i början av veckan började foglossningen att kännas bättre, och amningen verkar fungera bra så då tänkte jag att jag fortsätter så som jag gör. Och det blev lite bättre för varje dag, men igår och idag har jag haft mer ont igen . Kanske har jag inte tagit det tillräckligt lugnt nu när det har börjat kännas bättre, så nu ska jag försöka ta det lite mer försiktigt i några dagar och se vad som händer. Om det inte kommer bli bättre än så här så länge som jag ammar så är frågan om det är värt det...

Knullpastareceptet vet jag att det länkades till när jag var smygläsare, och det låter gott. Men jag har inte testat att laga det. Såg ni förresten att han fotograferar bröllop, han som har bloggen?
    jonaspeterson.com/wedding/paul-cassie-wedding-brisbane/

Kul idé med The Wedding Tree, kanske något för er Piggelin?

Sweet, förstår att det är lite blandade känslor, men jag tror också att det hade löst sig oavsett plus eller ej. Det är i alla fall så jag försöker tänka självObestämd. Hoppas lillskruttan kryar på sig snart!

Och själv föredrar jag "svenska" räkor framför den amerikanska varianten, men det är kanske för att man är uppväxt med det. Men jag gillar tartar saucen .

Snorkis, jobbigt med krasch . Stor kram! Och rolig bild .

• fru AM

Åh så det är samma kille som har (bröllops)fotosidan som lagade knullpastan! Lustigt - jag har tidigare suttit och kollat igenom hans foton utan att veta att det var han med pastan.

Har haft damlunch för mina absolut äldsta kompisar (inte till åren räknat, men till vänskapslängden) idag. Det var länge sedan vi sågs men det var bara att ta upp tråden igen och börja nysta. Mysigt, kul och denna gång tror jag vi vi alla fick oss en tankeställare så vi börjar ses oftare än vart fjärde år som det varit på sistone (!).  

Nu har jag kommit på att jag nog måste beställa tid hos ngn frissa för att fixa fredagens tjusighetsfrisyr. Har jag aldrig gjort förut. Vet inte hur jag ska ha håret alls. Kan man kanske klara biffen själv? Någon som har några bra håruppsättningsknep för att greja själv? 

• Oupsie
    muggles skrev 2011-02-17 10:42:41 följande:
    Oupsie: hur mår du annars? Känner du av ngn depp/baby blues - har för mig att du var lite orolig för det innan?
    Åh, jag vet inte riktigt. Det är bättre än vad jag var rädd för. En del stunder känns det dock ganska jobbigt om jag ska vara ärlig, men det är nog snarare sånt från "bagaget" än baby blues, men det får väl ungefär samma följd. Vi ska tillbaka åtminstone en gång till de som vi var och pratade med innan förlossningen. Får se lite vad de säger. En del detaljer från förlossningen har börjat spöka lite också. Tänkte att det kanske kan hjälpa att skriva ner förlossningsberättelsen (har bara skrivit ett par meningar än) så jag ska försöka göra det och se hur det känns.
  • Oupsie
    fru AM skrev 2011-02-20 18:58:44 följande:
    Åh så det är samma kille som har (bröllops)fotosidan som lagade knullpastan! Lustigt - jag har tidigare suttit och kollat igenom hans foton utan att veta att det var han med pastan.

Har haft damlunch för mina absolut äldsta kompisar (inte till åren räknat, men till vänskapslängden) idag. Det var länge sedan vi sågs men det var bara att ta upp tråden igen och börja nysta. Mysigt, kul och denna gång tror jag vi vi alla fick oss en tankeställare så vi börjar ses oftare än vart fjärde år som det varit på sistone (!).  

Nu har jag kommit på att jag nog måste beställa tid hos ngn frissa för att fixa fredagens tjusighetsfrisyr. Har jag aldrig gjort förut. Vet inte hur jag ska ha håret alls. Kan man kanske klara biffen själv? Någon som har några bra håruppsättningsknep för att greja själv? 
    Ja, jag fick det till det när jag klickade mig vidare på hans blogg i alla fall. Jättefina bröllopsbilder tycker jag .

Jättesnygg klänning förresten AM! Och jag kan bara tala för mig själv, men jag är helt hopplös på att fixa håret fint, så på ett par av de senaste bröllopen vi har varit på så har jag faktiskt beställt tid hos frisören och fått håret fixat. Så mycket lugnare för mig, och för alla i min närhet... Maken tycker att det är värt ganska många hundralappar att slippa min hår-panik innan vi ska iväg, plus att jag har blivit mycket snyggare i håret än vad jag hade klarat av att fixa själv . Så hade jag varit i din sits så hade jag bokat tid hos en frisör.

Nu skriker Daisy att hon vill ha mat... kram till alla i tråden!
  • Liten med Mindre

AM - boka hos frisören? Det är ju inte så ofta man har anledning. Inte jag i alla fall!

oupsie - hoppas känslan är rätt att foglossningen börjar lätta. Men jag förstår att det är svårt att hålla sig i skinnet o ta det lugnt.

• Liten med Mindre

Pb - hur har resan gått? Nyfiken värre på nystanet.

• viktualia

AM - boka tid hos frissan! Varför kämpa själv?! Jag har en panikvariant av finfrisyr som jag brukar göra. Den funkar men är inte 100%.... I vår ska maken och jag på inte mindre än två bröllop och vi får väl se hur det går då... För övrigt är båda bröllopen barnfria och det visade sig att de tilltänkta barnvakterna flytt fältet vid det andra tillfället. Men det har jag lite snabbt löst genom att kasta mig över min bror. Och i samma andetag som jag tyckte att hans fru och han borde ta hand om Trollet, erbjuda mig att ta hand om deras son kvällen därpå! Tjohoo!! Något bra med att gå på bröllop mitt i vårens enda vettiga storhelg (förutom påsk)!

• Liten med Mindre

Helgen har annars varit mysig med barnen. Laddar gos inför veckan i Tysklannd. Spännande o jobbigt o skönt att vara ifrån dem. Mindre har efter en dålig inledning i torsdags, varit turbomysig. Härligt! Hoppas alla får en fin vecka - kramissar. Checkar ut för att flytta till mina föräldrar närmre flygplatsen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!