• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Ja jag vet inte vem men någon har i alla fall länkat till det där knullpastareceptet här förut för jag har tidigare sparat ner länken. Råkade låta utskriften ligga framme så att svärföräldrarna såg det någon gång för länge sedan, tror inte att de blev så imponerade... Har dock ännu ej försökt mig på att laga det.

Porchez, jag tror inte att du behöver lägga ner det här med killar rent generellt men jag tycker att den här senaste du haft på gång inte har varit något vidare redan från början och det är nog på sin plats att avskriva honom faktiskt. Hoppas att du inte misstycker att jag skriver det och jag har ju dessutom inte mer än det du skrivit här att gå på.

Sweet, nu vet jag ju inte om jag ska hålla tummarna eller inte och i så fall åt vilket håll, men spännande är det i alla fall! Vad är nästa steg i greencard-ansökan, dvs när får ni veta något mer?

• Telis

snaily, om jag har gissat rätt på var ni ska bo så har jag en kompis som bor där som är jättejättetrevlig. Det är hon som ville ha en trea och fick tvillingar så hon har nu fyra söner. Du kommer säkert att hitta andra trevliga mammor där! Annars får du åka till Stockholm och träffa oss.

• Telis

BS, du har väl inte missat ost- och vinkväll den 9:e? Du kan väl följa med?!

• Liten med Mindre

Sweet - jag tror också att det måste funka att koka typ kräftlag men utan dill till räkorna. Det kan ju vara värt att pröva.

• Telis

Nej, nu är det På Spåret! Ciao!

Jo, förresten, kom på en sak. Jag tycker att det är helt okej om smint får tillgång till galleriet, dom flesta av oss har henne ju ändå på FB. PB och andra som inte finns på FB får protestera om ni misstycker!

• Snorkfröken77

Hej hej, litet livstecken från mig.

Krashade rejält i måndags igen, alla hjärtans dag var ingen höjdare Börjar sakta men säkert nå upp till vattenytan igen.

Jag minns inte hälften vad jag skulle kommnentera så jag tror jag passar  - ingen nämnd ingen glömd!

Här kommer mitt bidrag till fredagsstämningen iaf, apropå penntricket

• snaily
    fru AM skrev 2011-02-18 19:40:26 följande:
    Snart blir det helt vanlig oknullig pasta här hemma men med hemgjord gremolatapesto (tack Linas matkasse för receptet) samt kycklingfilé till det.

AM - Precis det där åt vi hemma hos syrran förra veckan, supergott!

Telis
    Hur gamla är tvillingarna? Vad har hon för telefonnummer?
    Räknar med att få "utnyttja" er Stockholmare mer när vi kommer bo så nära (med norrländska mått mätt, i alla fall).
    Håller med ang. smint och galleriet!

Snorkis
    Tråkigt att höra att du varit under ytan! Hoppas du stannar ovanför länge nu!
  • Ore

Puss på dig, Snorkis!

Knullpastan kan jag nog ha länkat till någon gång, den är väääldigt god!

Vad sugen jag blev på räkor nu, då... Trots att det var räkor i paellan på lunchen.

I övrigt så behöver jag städa, men orkar inte. Så det lär väl bli tidig städning imorgon istället... Suck. Får besök, vilket är väldigt trevligt, bortsett från att man behöver städa litet extra noga.

• snaily

Ostbågar och rödvin ÄR verkligen väldigt gott ihop!

*vinkar till Ore och tar mig an kvällskrånglig bebis*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!