• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Sweet - Förstår att det är en kluven känsla, om vi får en bebis nu så vet jag inte hur jag skulle tänka med preventivmedel sedan, eftersom jag helst vill ha två barn.

På något sätt tror jag även att vi kvinnor blir extra oemotståndliga vid äl

• sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-02-18 18:45:17 följande:

Sweet, jo precis, dosen kommer kanske att behöva justeras-och fattar jag inte allt helt fel, så kommer jag att behöva ha koll på sköldkörtelvärdena regelbundet typ livet ut, även om jag skulle bli frisk. Jag måste verkligen fråga läkaren en massa, så jag fattar vad det är fråga om egentligen. *okunnig*

Men är det stora och buckliga räkor då? Kan man inte få räkmackor på café? Åh, jag blir as-nyfiken, skaldjursentusiast som jag är. Jag gillar verkligen våra kokta räkor. Trodde det var något som fanns överallt typ. *okunnig igen*

Här ska vi äta "plock" Det betyder att vi laddar en bricka-stor- med allt möjligt kallskuret, god ost, underbart bröd och så fikonkonfit, vin och vad man nu kommer på att ta fram. Sedan plockar man i sig tills man är jättemätt. Idag är det dessutom små kyckling drumsticks.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Näpp inga räkor som hemma.
    Utom på ikea då...

Men andra räkor. De stora. Lite som tigerräkorna ungefär. Men kanske ngt mindre än dem fast smakar ite lika. Bra att laga mat med som typ AM´s Kn*llpasta eler liknande. Jag gillar 'ven att laga dem med typ chili och lime! Mums!
    men jag saknar också "våra svenska" alltså.  
  • Hattis
    sweetstreet skrev 2011-02-18 18:47:32 följande:
    :.D

Kanske det kanske.....?

Det roliga med sådana här kn*llrätter är att en av makens kompisar verkligen ahde just en sådan!!!
    Det var en gryta tror jag med kyckling och grjeer. Och tydligen fungerade den VARJE gång när han var singel och dejtade....!
    Han gav ävenut receptet till andra dejatnde singelkompisar som även de skördade framgång med rätten... hahaha! 
    Ja, man kan ju inte leva på Champagne allena!
  • sweetstreet

Hattis,
    ja det tror jag me. Just vid ÄL tror jag att vi får ngt farlig i blicken, ngt utmanande i gången och så doftar vi säkert "kom-o-ta-mig-feromoner"
    Och vilken man skulle inte kunna motstå ngt sådant???  

• Hattis

PB - låter riktigt fredagsmysigt, och gott! med "plock"

Sweet - hm, det funkar alltså inte att koka americanshrimpbigsizestjärtarna i mycket saltat vatten och sedan ha dem på macka?

• sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-18 18:38:31 följande:
    Sweet: förstår att du känner dig dum. Det gjorde jag också - varje gång. Men det är inte dumhet - det är hopp! Nu måste jag masa mig till matbordet och de varma mackorna!

AM: har du länkat till den förut? Tyckte jag kände igen historien...

Trevlig fredag på er!
    Tack Mugglan!!

hoppas ni får en bra fredagskväll och en fin helg!
    Alla FEM!  
  • Hattis
    sweetstreet skrev 2011-02-18 18:51:36 följande:
    Hattis,
    ja det tror jag me. Just vid ÄL tror jag att vi får ngt farlig i blicken, ngt utmanande i gången och så doftar vi säkert "kom-o-ta-mig-feromoner"
    Och vilken man skulle inte kunna motstå ngt sådant???  
    Eller hur

Nu kanske jag är elak, men om ett par veckor ska vi till Narvik och åka skidor och där kan man köpa otroligt goda räkor för 20 SEK kilot...Jag längtar! (och jo, vi ska åka skidor också)
  • sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 18:51:58 följande:
    PB - låter riktigt fredagsmysigt, och gott! med "plock"

Sweet - hm, det funkar alltså inte att koka americanshrimpbigsizestjärtarna i mycket saltat vatten och sedan ha dem på macka?
    vet inte har inte testat. Kanske skulle jag det??

• sweetstreet

Och jag gillar också plockmat! Så det lät väldigt gott det där PB!

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 18:47:38 följande:
    Sweet - Förstår att det är en kluven känsla, om vi får en bebis nu så vet jag inte hur jag skulle tänka med preventivmedel sedan, eftersom jag helst vill ha två barn.

På något sätt tror jag även att vi kvinnor blir extra oemotståndliga vid äl
    Hattis,
    eller hur?
    Det ÄR inte helt lätt.....  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!