• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Nenne: som om du någonsin skulle hamna i någon bakgrund! Med de looksen och fransarna.

• muggles
    Liten med Mindre skrev 2011-02-18 16:24:43 följande:
    Am- gärna fredagsdrink. Bara den är varm! Huttrigt värre idag med bara baguette på gående fot till lunch? Nån med bra tips på annat än överbliven glögg?
    Varm choklad med Baileys i är värmande! Och godare än konjak. Tog jag alltid förr efter en iskall kväll i stallet.
  • muggles
    porchez skrev 2011-02-18 16:37:29 följande:
    och nu säger jag bara en gång för alla, jag lägger ner det här med killar! .-(
    påminn mig om det nästa gång jag bara tralla här om någon av det andra könet...
    Du ska lägga ner killar ja. Se till att nästa är en riktig MAN!
  • muggles

Jag skulle gärna haft den där klänningen fast i grönt (favvofärg)!

• Liten med Mindre

Am- äkta stockholmska med fina -is smeknamn på lut.

tinga - tack för tips. Måste kolla upp kiviks.

porchez - KRAM!

• Liten med Mindre

Varm cholkad är nog bäst utan sprit i mitt tycke. Det har vi ju i alla fall hemma jämte gammal lättglögg.

• muggles

AM: tack darling!

Idag har jag köpt två übersöta smånallar till Ada och Beda - kunde inte motstå. Moa hade en på BB och när jag såg dessa på Apoteket så smalt hjärtat. Boainstinkten slog till!

Nu sjunger Moa med till Natteravn

• passionsblomman
    Telis skrev 2011-02-18 11:38:23 följande:
    Hjälp! Vad köper man till en grannfru som precis blivit änka? Blommor är så tråkigt men det kanske bara är det som gäller?!
    Det är INTE tråkigt! Det är fint och värmer mer än man ens fattar. Så det så. (det där "istället för en blomma" kan man ibland undra varför det blivit så viktigt? Att det ÄR just en blomma, har ju sina skäl. Som AM så fint sa det:
    fru AM skrev 2011-02-18 11:52:32 följande:
    Blommor är nog bra! De inrymmer så mycket - skönhet, värdighet, liv trots allt osv
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

PB: jag håller med - ibland funkar det klassiska bäst...

• passionsblomman

Jag har visst alldeles för höga värden på de där proverna de tog. Dvs för hög ämnesomsättning och därför kanske typ Struma eller det är i varjefall ngt totalknas med sköldkörteln.

Så nu fick jag efter kuratorn i morse kuta in till provtagningen och ta fler prover-de hade visst glömt ngt. Svårstucken som jag är tog det ett par försök, och sedan sjukgymnasten. Hon var underbar och gav mig ansiktsmassage för mina värkande käkar (jag har visst bitit ihop en del på nätterna sista tiden)

Sedan djuraffären och fixa några prylar inför morgondagens resa, och så apoteket för den där medicinen. Sedan en snabbfika och så bussresan hem. Handla lite mat, möta sonen i skolan, promenaera hem. Jag är helt slut och måste vila lite, men först var jag ju tvungen att vika tvätt, hänga upp nytvättat, kasta i ny maskin och så tända upp i pannan.

Läsa på lite om vad det är för fel-jag fattar inte så mycket utan vill nog få prata lite med den där läkaren...
    och så hjälpa sonen med datorn, läsa Harry Potter och ojsan vad hände är klockan redan fem?

Jaja. Dags att fylla på i pannan igen.....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!