• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Liten: kombinationslås till gymskåpet ... finns faktiskt nästan överallt härhemma! Men det är ju coolare med ett amerikanskt!

• Telis

Hjälp! Vad köper man till en grannfru som precis blivit änka? Blommor är så tråkigt men det kanske bara är det som gäller?!

• fru AM
    Telis skrev 2011-02-18 11:38:23 följande:
    Hjälp! Vad köper man till en grannfru som precis blivit änka? Blommor är så tråkigt men det kanske bara är det som gäller?!
    Blommor är nog bra! De inrymmer så mycket - skönhet, värdighet, liv trots allt osv
  • snaily

Telis
    Stackars grannfrun... Blommor är nog det enda jag kommer på också.

Telis igen
    Tror du frågade om hur det känns inför flytten - har väldigt blandade känslor - förutom att jag haaatar att flytta och hela den biten känns urjobbig, så är det himla trist att lämna den här bygden just vid den här bästa årstiden, plus att jag ju just hittat flera trevliga andra mammor att potentiellt umgås med, men nu blir det ju inget med det. Lustigt, jag har alltid varit så fördomsfull och skojat med maken att det väl bara är väldigt unga mammor häromkring, men jag har precis fått motsatsen bevisad! Flera som är lika gamla eller till och med äldre än mig! Däremot tror jag det är väldigt många unga mammor i hålan vi ska flytta till... så det kan bli! (Inget ont sagt om unga mammor i och för sig, jag kan kanske umgås med dem också...)
    Samtidigt så är jag mindre och mindre sugen på att så småningom gå tillbaka till mitt nuvarande jobb, och kan inte se att vi skulle bo här resten av livet, så någon gång måste vi ju flytta.

AM
    Superfin klänning! Får be svågern hålla utkik efter dig på festen så kan han rapportera sen hur snygg den var i verkligheten!

Superfint väder här idag, kan tänka mig att en viss kanin njuter i backarna! Kanske kan se henne skutta omkring om jag tar fram kikaren...

Yngla tar sin 20-minuterslur i korgen - jo, det är sant, har fått henne att somna där flera gånger den här veckan! Problemet är bara att hon inte kan somna om när hon halvvaknar till efter 20 minuter, men man får väl vara glad för det lilla! När hon vaknar ska vi ta en promenad i finvädret.

• snaily

Viftande armar i korgen, 20 minuter gick fort...

• fru AM

Snaily: jag höll på att fråga vad svågern skulle ha på sig (så att jag kunde kika efter honom också) men kom på att han kommer vara en i ett hav av pingviner ... Om du påpekar för honom att jag dessutom nog är längst på hela tillställningen (förutom iförd denna Snickers-maskeraddräkt) så kan han inte missa mig!

Är nyfiken på varför svågern är bjuden (är ju inte riktigt säker på varför jag själv är bjuden) ...  

• fru AM

Ser den inte lite ut som en Noisette i Aladdinasken:

Nähä - nu lunch

• BrudSommar2006

Snigeln, du verkade ju ha det väldigt tufft på ditt gamla jobb så jag hoppas du hittar något annat bra istället.

AM, jättesnygg klänning!

Ikväll är vi bortbjudna på middag hos dagiskompis till Iris, skönt att slippa laga mat själv och så brukar det inte bli så sent heller eftersom både dem och vi har barn som blir trötta fort.

• BrudSommar2006

Snigeln igen, vilken tur att du aldrig gick ur den där kön då! Det har inte jag heller gjort men jag hoppas ju i och för sig att jag aldrig kommer att få användning för köplatsen, inte innan vi blir gamla och inte orkar bo kvar här i huset längre åtminstone! Annars tycker jag att det är ett jättemysigt ställe ni ska flytta till, jag skulle gärna bo där egentligen.

• Liten med Mindre

AM - passa dig så att ingen äter upp dig. Eller kanske det är syftet med kreationen?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!