• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

För övrigt vill jag ha bubbel! Kan man köra vitt vin i soda streamern?

haha, ja en som gjorde det i halv åtta hos mig för några veckor sedan, så himla roligt
  • muggles

Nu är väggen till vårt nya sovrum klar! Det blev himla bra! Vi tog en massiv innerdörr med en spegel och jäklar vad mkt snyggare än våra standard-dörrar. Vi vill ju byta alla innerdörrar till massiva men vi är ju tyvärr inga krösusar så det får vänta till ngt annat år. Maken ska tapetsera vår fondvägg på söndag och sedan kan vi börja flytta in, jippiiiee.

• sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-02-17 11:00:24 följande:
    Inte här! Det är taget och min son tycker det är "ett JÄTTEBRA namn". Han är för övrigt i chocktillstånd.
    När han öppnat filen på datorn med brevet fån hunden och bild och allt satt han bara och stirrade en lång stund, gav småningom ifrån sig ett litet misstroget ljud, stirrade lite till. Tittade försiktigt på mig, sedan sin pappa, på datorn "det här är inte sant va? Är det här sant? Är det på riktigt mamma? Mamma? är det det?" Sedan skrek han rakt ut, kastade sig om min hals och grät mot min axel en stund snyftandes "En hund! Ååå en liten riktig hund"
    När han hämtat sig två sekunder rusade han upp ur soffan och hojtade-"men kom igen då! vi måste ju städa undan alla saker som är på golvet och som hunden kan nå!" 
    Nu är han i skolan. Jag gissar att han för stunden har drabbats av ganska svårartade koncentrationssvårigheter....

..när han slutat ska vi åka till Kalmar och äta sushi, enligt önskemål. Sedan fika på kondis -och så kika på en hundbädd då, naturligtvis. Jag anar att han kommer att ha en del övriga förslag på inköp av pinaler åt lilla Truls. Men det får bli efter lönen, för nu är det tämligen skralt.

Egentligen håller jag på att stapla ved med min sambo, men jag måste ju fixa lite kaffe och medans det blir klart smiter jag in...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Å jag läser ikapp och blir alldeles alldeles tårögd när jag läser detta!!!
    Alltså inte för att nennes namnfrsölag blev tage utan för att din son blev så otroligt lycklig PB!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-17 16:28:20 följande:
    Nu är väggen till vårt nya sovrum klar! Det blev himla bra! Vi tog en massiv innerdörr med en spegel och jäklar vad mkt snyggare än våra standard-dörrar. Vi vill ju byta alla innerdörrar till massiva men vi är ju tyvärr inga krösusar så det får vänta till ngt annat år. Maken ska tapetsera vår fondvägg på söndag och sedan kan vi börja flytta in, jippiiiee.
    Låter jättesnygg! Kanske en bild till galleriet senare?
  • sweetstreet

Själv har jag skitdålig jobbmotivation idag. Blä!
    Men ikväll ska vi ut och äta och lyssna på live musik jag och maken! Fasen vad NAJS!!!  
    Det jobbigaste är att jag VET att lilltjejen kommer gråta floder när vi lämnar till barnvakten. Hon arh grym separationsångest vad gäller oss på kvällarna. Detta trots att barnvakten är vår granne som hon ser minst ett par ggr i veckan eftersom hon är bästa kompis med deras son så vi är hos varandra rätt ofta. Särksilt helgerna...

Men även om jag vet att hon kommer sluta gråta 5-10 min efter att vi gått är det så sjukt sjobbigt att lämna när hon gråter så man tror att hennes hjärta ska hoppa ur hennes lilla bröst...

Å andra sidan så är det guld att vi kan ha barnvakt på det här viset eftersom vi ju inte har familj i närheten. 

• sweetstreet
    Tack också för frågor ang advokaten!

Nu är vi igpång som sagt och vi får se hur det hela går.
    Inget kan man göra så man känner sig rätt maktlös. Men vi hoppas nu att detta ska gå vägen...

jag pendlar mellan att inte tönka på det alls (strutsmetoden) och att vara sjukt stressad...
    Jaja, försöker intala mig att det inte är ngn idé att oroa sig eftersom det ändå inte är ngt vi kan göra åt situationen nu mer än att försöka hitta en läsning när vi väl får svar.

• sweetstreet

Nu måste jag fortsätta jobba....

Vill också skicka en kram till Fru E!!!
    Hoppas verkligen din cykel snart är stabil igen! 

• fru AM
    smint skrev 2011-02-17 16:04:52 följande:
    haha, ja en som gjorde det i halv åtta hos mig för några veckor sedan, så himla roligt
    Jag kan säga att det där testade min pappa för 20 år sedan i vår dåvarande sodastream - det gick INTE så bra. Vinet svämmade över totalt och det blev en vinfontän av allting. Tyvärr stod min kompis bredvid och fick allt vinet över sig ... det tog ganska lång tid innan hon fick komma och leka hemma hos mig igen ...
  • fru AM

Förresten kan jag meddela att jag idag köpt aftonklänning till jubileumsbanketten. Det blev den första jag provade ... Fast den måste ändras lite hos skrädderskan (förlängas 10 cm). Färg Nougat, modell: 
    Balklänning / festklänning Sonia - H0654-N2XL

Fast flickan på bilden verkar ju inte ha problem med att få tyget att räcka till direkt ...  

• viktualia

Snygg klänning, AM!!

ego - är på väg hem efter givande dagar i storstan. Träffade en kompis igår och fick info om en gemensam vän... vars barn bara blev några dagar ignnan jordelivet tog slut. Den drabbade står mig inte jättenära, men jag fick ont in i hjärtat... det handlade nog om en medfödd missbildning. Hemskt är ett för litet ord. Själv har jag köpt presenter till Trollet - imorgon är det ett år sedan jag åt gelehallon och krystade!! Han ska bland annat få en smart sittpuff i jeanstyg, som man fyller m kuddar och jox. Granit är bra.

Kram på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!