• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

PB: åh vad härligt med en sån underbar reaktion från sonen. Det där är ju något han kommer minnas resten av livet!
    När är det hunden ska hämtas? 

• Ore

Och just det ja, vad drygt att behöva vänta ytterligare en vecka på besked AM.  Jag var ju sååå nyfiken på om du skulle få dra igång projekt  "hitta absolut fulaste våtrumstapeten som finns att köpa"...

• smint

PB: åh så härligt att han blev så glad, fick en liten tår i ögat här.. han kommer bli en fantastisk lill-husse

• passionsblomman

AM, jag åker med tåg upp till Piteå på lördag, vilket gör att det tar ända till måndag eftermiddag att komma hem. Om ni undrar varför jag inte flyger, så berordet på att det fanns katastrofalt dåliga byten för att ta sig mellan Luleå och Kalmar eller Oskarshamn.
    Att skicka hunden ensam hade kostat nästan 4000 och dessutom hade den fått sitta alldeles ensam precis hela dagen. Istället får den sitta med mig då. I den där djurkupén kan man ju iallafall ta upp den och ha den i knät lite.

TUR att sonen har handbollsläger i helgen, för han kommer nog nästan att vänta ihjäl sig ändå.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM
    passionsblomman skrev 2011-02-17 11:14:05 följande:
    AM, jag åker med tåg upp till Piteå på lördag, vilket gör att det tar ända till måndag eftermiddag att komma hem. Om ni undrar varför jag inte flyger, så berordet på att det fanns katastrofalt dåliga byten för att ta sig mellan Luleå och Kalmar eller Oskarshamn.
    Att skicka hunden ensam hade kostat nästan 4000 och dessutom hade den fått sitta alldeles ensam precis hela dagen. Istället får den sitta med mig då. I den där djurkupén kan man ju iallafall ta upp den och ha den i knät lite.

TUR att sonen har handbollsläger i helgen, för han kommer nog nästan att vänta ihjäl sig ändå.
    Skönt för voffsingen att slippa flyga tror jag. Det blir väl mysigt att åka tåg med en liten varm vit boll i knät!
  • muggles

Ore: jag har glömt kommentera din chef. Han verkar riktigt usel och jag tror enda sättet är att ta sig därifrån som du redan konstaterat. Man kan aldrig ändra på en chef och chefen betyder så otroligt mkt på jobbet. Det spelar ingen roll hur duktig man själv är, om chefen inte vill se det, så är det kört.

Mina krukväxter har alltid fått vara av tålig sort. Jag köper bara växter som klarar långa torrperioder (dvs mina bevattningsminnesluckor). Men jag har faktiskt en hibiskus som hängt med i över 8 år och den frodas. Mamma (som har gröna fingrar) är riktigt imponerad. Hennes teori är att hibiskusen gillar miljön då det påminner om tropikerna - först torka och sedan en redig skur - sedan torka igen HAHA.

Och jag planterar bara krukor än så länge (hur avancerat är det?) och bara sånt som är tåligt. Förra året var det först penséer tills de blommat ut (de håller ju jättelänge om man snoppar av de torkade/vissnade blommorna), sedan fjärilslavendel from juni ung. Den höll sig hela sommaren till sent på hösten med samma metod. Och humlorna gillar den, så det blir lite liv. Och sedan blev det ljung (som fortfarande är kvar i krukan då den har frusit fast). Jag hatar att köpa ngt vackert men delikat som sedan efter en vecka har tappat alla sina blomblad el vissnat ner och dött.

• muggles

PB: vilken drömreaktion från sonen! Du har nog samlat ganska många poäng nu

AM: ja vad seeeegt med beslutet, jäkla tröttmössor i nämnden som sagt.

• passionsblomman
    muggles skrev 2011-02-17 11:27:09 följande:
    PB: vilken drömreaktion från sonen! Du har nog samlat ganska många poäng nu

AM: ja vad seeeegt med beslutet, jäkla tröttmössor i nämnden som sagt.
    Japp! Man får ta och passa på och inkassera lite städhjälp och så när man kan surfa på lyckovågen.."jamenVISST ska jag städa mitt rum..!"
  • Mopedvin

Mugglan - jag har ungefär samma upplägg som du med blommor, min ljung och kål är också kvar, fastfrusen. Kålen ser mest ut som en spya hur ska du göra med pärlhyacinten? Sätta lökar eller "färdiga blommor"? Min mamma är för övrigt rättså uppretad att många av mina växter växer och frodas och är jättefina. Jag gör nämligen som du, låter dem torka nåfra veckor, sen kommer jag på att jqg måste vattna och sen likq igen. Mamma däremot är jättenoga och vattnar cissa dagar o så, och hennes bara dör

• Mopedvin

Tack för recept Nenne, ska testa i helgen!

Välkommen hem Tinga! Låter som ni haft det bra!

Pb - å vilken härlig reaktion från sonen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!