• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

September- grattis till bra VUL.

Tinga - mysigt med semester!

AM - hur går det m herr Y??

Hmmmm minns inte vad jag skulle kommentera. Sitter på en astråkig föreläsning. Baaaaaaa

• nennesjuttioåtta

vickan  - näe jag börjar jobba i maj. Och bara deltid

• nennesjuttioåtta

liten – det är sånt här chokladpulver från Åre chokladfabrik. Känns lite om att häda att blanda det med vatten. Det blev honungste och saffransbulle. Säsongsbetonat så det förslår.

• muggles

Liten: alla tyskar jag vet är helt galna i lax (typ vakumförpackad gravad el så) men det är ju svårt att få med sig kanske. Jag som jobbar i fordonsindustrin hade med mig Ahlgrens Bilar senast...

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-17 10:09:31 följande:
    näääääähääääääääeeeeejjjjjjjee mjölken sluuuuut! uhuuuuuu uuuuhuuuuuu
    Du får väl pumpa ur lite
  • muggles

Snaily: skönt att höra av dig. Jag tycker Yngla påminner om Moa jag... (och därför också Televinken). Vaken, aktiv, behöver stimulans... Både jobbigt och roligt.

Oupsie: hur mår du annars? Känner du av ngn depp/baby blues - har för mig att du var lite orolig för det innan?

Tinga: välkommen hem! Jag längtar ngt otroligt efter sommar och sol och bad. Och det kryper i fingrarna efter att få sätta dem i jorden och plantera lite. Tänkte plantera penséer och pärlhyacinter i krukor i år, för jag läste att även pärlhyacinter klarar kyla/frost tidigt på våren. Jag har blivit en riktig trädgårdsmänniska! (Hur gick det till? )

• Ore

TJOHOOO och HURRA för:

- Att Ada och Beda mår prima!
    - Att Septembers VUL gick bra!
    - Att Hattis är gravidtrött!

Och så välkommen hem till Tinga.

Har nog glömt att kommentera till Smint också, skönt att ni bestämt er för ersättning och att det funkar bra!

Tinga: Skönt med en trevlig semester, välkommen hem!

Snaily: Bra att ni har lägenhet från juni iaf. Nomadliv tills dess, alltså? Hoppas ni får tag i någon andrahandslägenhet. Eller kan det finnas någon campingplats som kan långtidsuthyra en bekväm stuga (badrum i stugan är ju då ett måste) till hyfsat pris innan säsongen kommer igång?

Porchez: Hoppas du får napp på någon av ansökningarna!

Oupsie: Vad bra att Daisy har ökat i vikt. Vet inte hur gul hon är, men lillkillen var litet gul om näsan någon vecka. Fast någon större fara var det nog inte, för ingen reagerade på det...? Så han kom nog väldigt lindrigt undan.

Saknar förresten Izzie, hon var ju ganska nyplussad när hon var inne senast. Funderar på hur det har gått...

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-17 10:05:58 följande:
    Vilken tokdiss av mitt namnförslag till PB förresten, jag tyckte det passade fint jag.
    Inte här! Det är taget och min son tycker det är "ett JÄTTEBRA namn". Han är för övrigt i chocktillstånd.
    När han öppnat filen på datorn med brevet fån hunden och bild och allt satt han bara och stirrade en lång stund, gav småningom ifrån sig ett litet misstroget ljud, stirrade lite till. Tittade försiktigt på mig, sedan sin pappa, på datorn "det här är inte sant va? Är det här sant? Är det på riktigt mamma? Mamma? är det det?" Sedan skrek han rakt ut, kastade sig om min hals och grät mot min axel en stund snyftandes "En hund! Ååå en liten riktig hund"
    När han hämtat sig två sekunder rusade han upp ur soffan och hojtade-"men kom igen då! vi måste ju städa undan alla saker som är på golvet och som hunden kan nå!" 
    Nu är han i skolan. Jag gissar att han för stunden har drabbats av ganska svårartade koncentrationssvårigheter....

..när han slutat ska vi åka till Kalmar och äta sushi, enligt önskemål. Sedan fika på kondis -och så kika på en hundbädd då, naturligtvis. Jag anar att han kommer att ha en del övriga förslag på inköp av pinaler åt lilla Truls. Men det får bli efter lönen, för nu är det tämligen skralt.

Egentligen håller jag på att stapla ved med min sambo, men jag måste ju fixa lite kaffe och medans det blir klart smiter jag in...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ore

Har noterat Mugglans trädgårdsintresse, och undrar om jag kan drabbas av detsamma. Vore infernaliskt praktiskt att vara intresserad av det, när det nu ska anläggas trädgård.

Men med tanke på statusen hos krukväxterna i vår lägenhet, så ska jag nog inte ens hoppas på det. Även om två av dem har överlevt ett bra tag... Det måste vara väldigt tåliga exemplar, två skott vi har fått från makens pappa

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!