• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Vad skönt Muggles! De verkar ju växa till sig ganska bra nu? Jag tror du måste träna på att göra ingenting så att kroppen vilar lite också. Läs eller glo på en DVD-box kanske? Känner också att min hemmatillvaro är mer hektisk än jobbet. Kanske kan du en deltidssjukskrivning och sova någon timma innan Moa kommer hem?

• Oupsie

Heeeeeeeeeej, saknar er här inne. Läser, men har svårt att hitta tid till att skriva här. Känner mig glömsk också, så vi får se vad jag kommer ihåg.

Snaily, spännande med flytt och grattis till maken till det nya jobbet! Men jag förstår att det känns stressande. Känner mig själv stressad av att vi snart ska flytta och vi har några månader till på oss.

Smint, vad skönt att du har tagit ett beslut och att du har landat i det . Bild till galleriet?

Muggles, kände igen det där du skrev om handledsskydd om nätterna. Var lagom trött på dem när man var uppe för tredje gången under natten för att kissa . Skönt att allt såg bra ut med Ada och Beda !

September, och grattis till bra VUL.

Sweet, förstår att det är oroligt inför framtiden. Hoppas att allt löser sig som ni vill ha det!

Parnassia, alla mina sympatier. Fy för att inte få sova .

AM, trist att bråka med maken .

PB, hund är en toppenidé tycker jag . Så söt så söt!

Klockarbol, låter som att akupunkturen hjälper, även om det är jobbigt att få den, eller?

Nu vill Daisy äta tydligen... får försöka komma tillbaka senare.

• start september

Trist AM att behöva vänta på utslaget, det äter väl energi gissar jag. Hoppas så att det blir ett smidigt slut snart.

• Hattis

Heeej Oupsie! *vinkar*

September - du är inboxad

• Hattis

EA - med risk för att verka tjatig - OM du tänker kolla upp ngt med knasig cykel, särskilt efter MF - be om koll av prolaktinvärdena.

Trööött Hattis drar sig tillbaka.

• porchez

Grattis till bra resultat Muggles! Precis som du skriver så är det otroligt om man tänker vilken resa de har varit med om... Vilka små under som frodas där inne och har det gott...

Och ja nu ser även jag PB vilken söt liten hund, jag har alltid gillat "människo-namn" på djur, så jag gillar AMs förslag på Gunnar, eller så ser han ut som en liten Torsten!

Ore (eller vem det var som frågade) jag har skickat iväg en del ansökningar, men bara stora kedjor osv. (butiksjobb) har inte hittat någon speciell tjänst att söka. Mitt problem är nog att jag inte riktigt vet vad jag vill göra, så bara raka motsatsen till det jag gör idag känns bra, men ändå nånting jag kan. Därav till att jag bara sökt butiksjobb....

Jag fick äntligen idag efter en lååång dag svar på mitt sms jag skickade igår. OM han gör det med flit och testar mig så har han lyckats, jag var så säker på att han "dumpat" mig och jag blev riktigt ledsen och nere där ett tag. Så en liten aha-känsla när jag återigen måste erkänna för mig själv att jag gillar den här killen

Jag vill också äta ost den 9de, jag är i Stockholm över dagen den 7:de, inte för att det hjälper, men ändå...

• smint

oupsie: Galleriet har jag inte gått med i ännu, kom inte i håg om man skulle varit med ett visst tag innan man skickade bild dit, men jag skickar gärna in en bild, är det till Telis?

insåg nyss att jag tagit sjukt lite kort dessa veckor, får bli ändring på det. 

• Oupsie

Smint, jo ett halvår. Men det har du väl varit nu?

Ore, fy vad trist med dålig chef . Hoppas att du hittar något annat, snart. Som är mycket roligare dessutom.

Porchez, spännande med killen...

Hattis, *vinkar tillbaka*. Hur är det med illamåendet? Och tröttheten? Kommer ihåg hur trött jag var de första veckorna, ofattbart trött. Angående cravings btw så hade min kompis (bit-ihop-kompisen) också skräpmatscravings och de fick en flicka.

Tack förresten för era grattis till mitt tentaresultat. Det var så skönt att känna att man hade fått betalt (bra betalt) för jobbet som man lagt ner.

Vi var hos BVC idag och vägde Daisy. Hon hade gått upp 170 g i vikt sen förra veckan men hon är fortfarande ganska gul. Så om hon inte gått upp så pass bra i vikt så hade hon eventuellt behövt sola mer sa BVC-sköterskan, men fortsätter hon gå upp i vikt bra så ska det inte behövas.

Nu verkar det som att Daisy vill ha mat igen... Kram allihopa/ kossanObestämd

• viktualia

Gillar att härjade i storstan.ogillar hysteriska förseningar. vinkar o återkommer när jag är piggare...gäspade...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!