• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Vill också äta ost!
    När är vecka 9? (28/-4/3 får jag nog hålla mig hemma om jag är borta hela vecka innan)

• Lapinette

Snartis - jag tycker ju det är så skoj med mat och vin att jag slängde mig över din fråga .. är lätt uttråkad på jobbet också.

Kokisen - såg att du inte kan torsdag så då säger jag onsdagen den 2 mars på Wijnjas!!!!

• Lapinette

Snartis - kan ni vara borta även över natten skulle jag ABSOLUT ta Sigtuna. De har fått superbra recensioner, se bl a kokisens inlägg om den underbara fisken. Men är ni i stan skulle jag välja de tidigare jag har "tjatat" om.

• Snartis

Kollade lite extra vad som ingick på de olika ställena, alla för 2 pers

Sigtuna: 2 rätter
    GQ: 4 rätters avsmakningsmeny
    Divino: 6 rätters avsmakningsmeny

Dricka ingick inte någonstans men det blir ju bara maken som dricker

Då lockar faktiskt GQ eller Divino mer om man kan få smaka på flera saker. hur skulle ni resonera?

• fru AM

Vecka 9 kan inte jag tyvärr för då är det sportlov vilket i år innebär att maken, Storsonen och livia åker till Sälen och jag är hemma med Hektor. Jag hade gärna följt med på Wijnjas men får väl acceptera att jag inte kan vara med varje gång.

Angående Snartis restaurangfråga så är faktiskt det enda ställe jag ätit middag på av dem du listade Sigtuna Stadshotell. Fantastiskt! Vi bodde över och även login var underbar. Allt var tipptopp förutom världens minsta handfat på toan men vem bruyr sig om sånt i det stora hela. Bokar ni där så säg till innan så att du får gravisanpassad meny (det borde de kunna fixa - var noga dock med att förtydliga vad gravidanpassad betyder för dig. Alla krogmänniskor är inte så kunniga trots stjärnor och höga betyg)

• Lapinette

Snartis - vilken skillnad det var i antalet rätter även om rätterna är mycket mindre (mängden mat) ju fler de är men jag skulle nog också då hellre välja Divino och få prova på lite mer.

• fru AM

Snartis: jag skulle kanske ta tillfället i akt och passa på att boka övernattning ... Sköt att vara lite på tu man hand innan ni blir fler i familjen. I annat fall skulle jag satsa på antal rätter Men kom ihåg det där med gravidanpassningen ...

• fru AM

Dj-kla tröttnissar i Hyresnämnden: de har skjutit upp beslutet en vecka (enligt min advokat troligen pga att de inte hunnit skriva domslutet än).

• _koko_

Ohlala, jag hade visst dålig koll, just den 2a mars kanske min sambo blir lite besviken om jag inte är hemma på kvällen...  Ska vi skjuta på det en vecka? Onsdag v10? Torsdagar är alltid svårt för mig för det är sambons "egentidskväll".

AM - SUCK!!

• Lapinette

Askondagen? Det blir väl perfa med vinkväll då?? (Vad sjutton står Askondagen för)? JAG KAN!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!