• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

BS-vi har aldrig haft problem med att ha våra hundar i hundgård, är uppväxt med det så för den delen är vi inte oroliga. Både jag och maken har möjlighet att jobba hemifrån och jobba udda tider så vi ska nog lösa det om vi kommer dit.

Porchez-jag är med grymt sugen på att tatuera något till men har svårt att komma på vad och sen är jag lite snål med

• fru AM

Livia och Hektor funkar bra tillsammans - det största problemet är väl att de prompt måste ha samma saker hela tiden. Börjar den ena leka t ex med en väska så vill den andra kunna göra det också annars blir det galet skrikigt ... det gäller fr o m nu att köpa dubbelt av allt? Det fånigaste är att Hektor plötsligt slutat äta sin morgongröt för att i stället absolut vilja ha samma frukost som Livia: rostat bröd och apelsinjuice. Jag är inte ens säker på att han gillar smaken men han vill inte ha något annat.

• fru AM

Fru E: en motrocykel på skinkan kanske? Eller en tårta på magen?

• Mopedvin

Am - vi har också börjat fundera på om vi ska köpa dubbelt av alla saker, men vet inte om det slulle hjälpa... Då vill väl den ena ha båda. Lycka till idag förresten i tvisten! EGO - är hemma och vabbar, både pojkarna och mig själv, hes som en kråka, så jag kan inte skrika när de bråkar tittar på allas härliga profilbilder på facebook där de ligger i solstolar eller på en strand i thailand med en drink. Så långt ifrån mitt liv idag som man kan komma..å vad jag längar efter våren. Jaha och nu snöar dt igen.

• fru AM
    Fru E skrev 2011-02-16 11:06:14 följande:
    AM-
    JAg tyckte det var riktigt bra idéer! Framför allt tårtan!
  • Lapinette

Kallt hela mars ute .. säger något jäkla orakel i USA.
    Det är bara att stå ut!

• Lapinette

Kikade på hur maken har det i Barcelona, plus 13 grader och sol + moln. Helt ok!

• Fru E

AM-frågan är bara om jag har tårtintresse hela livet, annars får jag övergå till att äta tårtor istället om jag inte vill fortsätta göra dem

• fru AM
    Fru E skrev 2011-02-16 11:14:43 följande:
    AM-frågan är bara om jag har tårtintresse hela livet, annars får jag övergå till att äta tårtor istället om jag inte vill fortsätta göra dem
    Ja precis och då lär tårtan på din mage växa och bli större: JÄTTEFINT!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!