• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Förresten, fick ett sms från maken igår kväll. Han hade varit inne och tjuvkikat på kön och sen jag kollat igår på dagen så hade vi åkt ned 2 platser. Som sagt, jag ska sluta titta för när jag gör det har det inte hänt något medan när han kollar så brukar det rassla till. Så nu kan jag nog höja statistiken från 4 per månad till 5 ... vilket fortfarande känns jäkligt låååångsamt.

• Lapinette

Är det bara kaninen som skuttar omkring på tråden så här på morgonkvisten?!

• Fru E

Lappis-jag är med på ett hörn men borde jobba
    Ska på AW med tjejgänget på jobbet ikväll så blir en lång dag

• Lapinette

EA - härligt med AW. Här har vi aldrig AW ... fast det är helt ok tycker jag . Ikväll blir det också "långt" för mig. Vid femtiden hämtar min bror mig och så drar vi norröver. Han har bokat något hotell på vägen där vi ska slagga innan vi imorgon drar direkt till backen.

• Liten med Mindre

AM - jag tror ju också på teorin att Mindre reagerar på att lillebror nu är en person som rör sig och tar för sig. Inte bara en liten bebis som ligger still. Fast det gör det inte lättare att låta bli att brusa upp. Skäms...

Hoppas det blir nåt för er bra beslut rörande Mr Y och hans plastade badrum.

Lappis - vad härligt att brumma norröver!  Vinka till nenne o snaily om ni passerar!

• Ore
    fru AM skrev 2011-02-16 09:00:30 följande:
    Men Ore: kan det inte två killar eller två tjejer som din syster väntar? Eller VET de att det blir en av varje?

Angående åderbråck så gick kanske några av de jag fick under graviditeterna tillbaka men jag hade så mycket att det inte var så mkt att hurra för ändå ... Så svisch iväg till doktorn och *knips-knips-fssst-dra-dra* ... Nu har jag glömt hur många löpmeter otjänliga ådror han drog ut ur min ben men det var mycket. Jag hade väldigt mkt åderbråck och har ju dessutom lång ben ... Benen är riktigt ok nu - bättre än på många många år - men någon benmodell blir jag aldrig.
    Nej, de vet inte... Det enda de vet är att det är tvåäggstvillingar, så det kan bli hur som helst. Men eftersom syrran gissat på en flicka och en pojke kan hon ju inte ha fel på båda, oavsett hur det blir

AW har vi inte här heller. Tyvärr... Hade varit litet trevligt

AM: Hoppas på ett Yasuragi-beslut som känns bra för er. Just nu var du väl inne på att fula våtrumstapeter var bästa hämnden, men jag misstänker att det skulle kännas bra även om Yasuragi inte får rätt Undrar vad han gör då, eftersom han gubevars inte kunnat flytta in pga 'badrumssituationen'...
  • Fru E

Lappis-vi tjejer på jobbet i ungefär samma ålder har dragit igång våra egna AW, ibland är vi hemma hos varandra och ibland på krogen. Underbart!
    Sen har vi även AW med den egna avdelningen och även de är klockrena. Måste säga att jag trivs som fisken i vattnet  med mina kollegor, kan prata om precis allting och få stöttning.

AM-håller tummarna för att mr Y får vad han förtjänar!!!!

• Lapinette

EA - skönt med trevliga jobbarkompisar. Mina är det inget fel på heller men eftersom vi är få och två är familjemedlemmar så räcker det att se dem här. Däremot träffar jag fd jobbarkompisar ute på restaurang lite då och då.

• fru AM

Hur domen än blir så är ju inte bråket med mr Y slut. Det känns lite tröttande. Kan han inte bara ta de 37 miljoner han sålde sitt förra hus för och köpa sig en barre?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!