• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tårta ska man väl inte ha PÅ magen utan I??!

• fru AM

JAg älskar tårta så jag vill ha den överallt, på alla!

• fru AM

Det är det finaste och roligaste ord jag vet: TÅRTA

• fru AM

Lappis: Jag fick precis min ostkupa med posten - tack för kontakten med din Tupperware-dealer!

• Lapinette

Det finaste ordet jag vet: KÄRLEK .. och speciellt när maken kallar mig det (han förstod inte skillnaden mellan kärlek och älskling i början och så har det förblivit).

• Lapinette

AM - vad bra att ostkupeproblemet har löst sig.

• Fru E

Här har ordet HOPP fastnat, köpte bokstäver för en tid sen som sitter väl synligt i hela nedervåningen

• fru AM

VACKER är trevligt också. Mitt glamourex (han i Kalifornien/New York) brukade kalla mig det när han ringde.

• fru AM

Nähä nu ska jag ut på lunchdejt med min man och försöka styra upp skutan lite Hade gärna vetat om vi vann eller ej mot mr Y - så man visste om man skulle äta hummer eller blodpudding till lunch liksom ... men domen dröjer tydligen.

See ya! 

• Snartis

Hej tjejer
    Behöver er expertishjälp att välja restaurang
    Har fått presenkort på middag för 2pers som gäller den 27 feb och nu måste vi bestämma ställe lite brådis:

Såstaholm Täby
    1909 Sigtuna Stads hotell
    Restaurang Sjögräs
    Villa Källhagen
    Divino
    GQ Restaurang
    Restaurang Landet
    Pontus by the Sea
    Proviant
    Bockholmen Hav & Rastaurang

Har surfat lite och det är ju så mkt jag inte får äta *mutter*

Hjälp...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!