• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-16 16:21:10 följande:
    Sweet: självklart ska jag lyssna på läkarna! Tycker de att jag bör bli sjukskriven så går jag med på det såklart. Nej vara på neo vill man inte, och även om vi med största säkerhet hamnar där ändå så vill vi gärna begränsa tiden där så mkt som möjligt. Jag jobbar inte för att vara kaxig utan för att jag mår så himla bra än så länge. Jag sitter ju här vid datorn och mejlar och svarar i telefon och det är väldigt lugnt för kroppen. Dessutom begränsar jag redan nu mitt engagemang så att jag inte blir stressad. Det sjuka är att jag märker att jag blir tröttare på helgen än på vardagarna. Det tog ett tag innan jag insåg att på helgen är vi igång konstant med att fixa saker hemma, åka iväg och handla ngt, fika på stan etc. Det blir inte samma vila för kroppen som när jag sitter här på min kontorsstol.

Nu i söndags tog maken Moa med sig och åkte för att handla för att jag skulle vila i soffan. Men då fick jag ett ryck att städa upp i bokhyllan i gästrummet (som sett för jävlig och kaotisk ut i flera månader), så jag vilade ju inget. Och det är lite det jag är rädd för - går jag hemma så kommer jag att tänka att "jag kan väl lika gärna slänga in en tvätt när jag ändå går hemma", "jag kan väl lika gärna städa upp lite i klädkammaren" osv.

Jag har mer tänkt att så länge jag mår bra och inte har ont/värk el sammandragningar så kan jag jobba...? Men som läkaren sa "du är nog inte ett fysiskt unikum du heller" så förr el senare hinner det väl i kapp mig.
    Haha!
    Ja du det är ofta så. Våra helger är också alltid sjukt mer aktiva på helt andra vis än vardagarna...
    Så länge du lyssnar på kroppen är det bra. Och du har ju ett rätt icke-aktivit jobb rent fysiskt, med detta menar jag inga tunga lyft eller så. Bra!
    Tror att din aktivitet hemma kanske är en dela v hela "boa-in-sig-innan-barnn-kommer"???

Och du VISST var det FANTASTISKT att op gick bra!! tror att sådana tankar och känslor ofta kommer i efterhand när man liksom kan känna sig mer trygg. Under tiden det sker är allt bara kaos och man fokuserar på överlevnad. 

Kraam!
  • sweetstreet

PB,
    ååååå så nu vet ni exakt vem som är ER!!
    Så härligt!

Haha jag tycker han ser ut som en riktigt maräng!!!! Marängsviss kanske är ett bra namn? Eller förkortning bara Sviss?!?

• sweetstreet

AM,
    känns det bättre idag?
    Har katastrofen lagt sig????

Skickar en extra KRAM till dig i vilket fall. bara attifallatt...  

K-R-A-M  

• smint

PB: Jättesöt hund.. svärmor har någon liknande ras som är så gullig.

Mugglan: Skönt att det såg bra ut på UL, och tänk över sjukskrivningen, förstår ditt resonemang att man gör en massa saker hemma ändå, men man gör ju det i sin takt, jag har pysslat med en massa saker när jag var sjukskriven men man gör det i lugn och ro.. 

• snaily

Hej tråd!

Enhandsskriver igen.

Lappis
    Trevlig resa och kör försiktigt, det är halt. Och akta renarna. Och notera 50-skyltarna i byns början, de flesta turister verkar ha svårt att se dem. Nu har ni i och för sig redan åkt och du läser inte det här, typiskt!

Heja Ada o Beda!

Varit på familjecentrum med fröken Social idag, fullt upp att kolla på alla och allt. Hennes nästan jämngamla kompisar bara sov mest hela tiden, Yngla tog en powernap på 20 min, sen var hon igång igen. Kul nu när hon börjar bli mer kommunikativ! Skadar ju inte att hon är världens sötaste heller.

Nenne - nu har hon äntligen passerat Prickens födelsevikt, 4875 g idag, 9 veckor gammal.

Vi kommer (nästan säkert) få en hyreslägenhet från 1 juni, i en håla en bra bit norr om stan. Fanns en poäng med att jag aldrig gick ur den där bostadskön som jag ställde mig i 2002. (Precis som du BS har jag inte vetat hur man gör. ) Från slutet av mars fram till 1 juni blir det nomadliv, suck...

• start september

Åter från VUL och där sprattlade en normalstor liten en! Jag vågade aldrig tro utan all glädje bara sköljde över mig. Nu ska jag fortsätta att inte stressa men inte heller berätta för familj förrän efter KUB eller v 16 eller så.

Tjoho! 

• start september

Hattis, var gör du KUB? inboxa gärna om du inte vill skriva.

Jag börjar klura på om mitt KUB är för sent. Idag mättes det till motsvarande v 11+4 och KUB blir då i 13+4.  Nu är jag flyttad en hel vecka om dagen stämmer. Visst är det inte jätteexakt men eftersom jag tror att ÄL var typ dag 11 och jag testade positivt dag 23 så har jag hela tiden trott att BMs räkning är lite långsam. Enligt sista mens 28 dagar är jag i 10+4 idag och efter det lades KUB:et. Det är precis på gränsen det. Ska ringa och fråga, ska till Ultragyn så det vet ju.

• sweetstreet
    start september skrev 2011-02-16 17:59:03 följande:
    Åter från VUL och där sprattlade en normalstor liten en! Jag vågade aldrig tro utan all glädje bara sköljde över mig. Nu ska jag fortsätta att inte stressa men inte heller berätta för familj förrän efter KUB eller v 16 eller så.

Tjoho! 
    Å vad HÄRLIGT!!!

Ang tider för KUB har jag glömt exakt mellan vilka veckor det kan göras. Minns att jag gjorde  mitt i vecka 11.
  • sweetstreet
    snaily skrev 2011-02-16 17:27:17 följande:
    Hej tråd!

Enhandsskriver igen.

Lappis
    Trevlig resa och kör försiktigt, det är halt. Och akta renarna. Och notera 50-skyltarna i byns början, de flesta turister verkar ha svårt att se dem. Nu har ni i och för sig redan åkt och du läser inte det här, typiskt!

Heja Ada o Beda!

Varit på familjecentrum med fröken Social idag, fullt upp att kolla på alla och allt. Hennes nästan jämngamla kompisar bara sov mest hela tiden, Yngla tog en powernap på 20 min, sen var hon igång igen. Kul nu när hon börjar bli mer kommunikativ! Skadar ju inte att hon är världens sötaste heller.

Nenne - nu har hon äntligen passerat Prickens födelsevikt, 4875 g idag, 9 veckor gammal.

Vi kommer (nästan säkert) få en hyreslägenhet från 1 juni, i en håla en bra bit norr om stan. Fanns en poäng med att jag aldrig gick ur den där bostadskön som jag ställde mig i 2002. (Precis som du BS har jag inte vetat hur man gör. ) Från slutet av mars fram till 1 juni blir det nomadliv, suck...
    Hahaha! Jamen vad bra att ni får en lgh! 
    Jag gissar att det ska gå bra för er att hitta ngn 2:a eller 3:e handslgh fram till juni.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!