• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Onsdagen 9 mars? Jag kan då (måste kanske dubbelkolla med maken men det var tomt i almanackan). Vi kan fira artt jag fyller 500! ................... (månader)

• fru AM

Cicci meddelar via annan kanal att hon nog kan 9 mars!

• Liten med Mindre

Askonsdag - är det då katoliker går till kyrkan o får aska i pannan? (Om jag har rätt så lär man sig en del av att läsa Borta med vinden o Scarlett )

9 mars skulle jag kanske kunna med!

• Lapinette

Vi får inte glömma den ostälskande Telis som introducerade oss till källaren. Har precis smsat henne.

• Lapinette

Då får vi beställa in lite chevre med aska istället !

• Snartis

ska kolla med maken vad han känner för, samt om vi får övernattningsbarnvakt.

AM: tack för tipset om gravidanpassad mat, det ska jag verkligen kolla när jag bokar

• fru AM
    Snartis skrev 2011-02-16 15:13:59 följande:

AM: tack för tipset om gravidanpassad mat, det ska jag verkligen kolla när jag bokar

Varsågod! Jag har själv råkat ut för att de "trott" sig veta vad det innebär och så ändå erbjudit t ex brieost (det beror ju på hur petig man är, men jag gick efter Livsmedelsverkets rekommendationer och ratade all "mögelost" oavsett om den var pastöriserad eller ej, däremot åt jag all hårdost oavsett pastörisering (listeria klarar sig inte så bra i hårdostklimatet)
  • Liten med Mindre

Ah - sotig ost var det. Visste väl att man inte kunde lita på Scarlett!

• Lapinette

Ha det så bra här inne. Jag far iväg norröver. KRAM

• muggles

Vårt UL gick bra! Båda har hälsan och Ada har växt ikapp Beda ngt lite till, vilket är väldigt bra. *glad*
    Läkaren (och BM) är på mig varje gång att jag snart blir sjukskriven vare sig jag vill el inte för att undvika förtidsbörd. Senast i v28 bör jag åtminstone gå ner i tid tydligen (drygt 2v kvar). Just nu ligger Beda längst ner och med huvudet ner men de kan ju vända sig många veckor till.

Tack för tips om kräm och strumpbyxor mot åderbråck, ska kollas upp.

Sweet: förstår att du har ångest över jobb och framtid i USA, hoppas att allt går vägen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!