• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Lappis-svårare när man är så få som ni kan jag tänka mig. Ikväll är det dubbla känslor eftersom vi ska vara hos en kollega som jag har lite svårt för och som dessutom ska ha tvillingar i mars/april...........tur det finns vin

• Lapinette

EA - vin är aldrig fel!

AM - ja, jag förstår inte att han inte letar vidare efter en annan lägenhet istället. Om han inte vet vad han ska göra med sina miljoner kan han ge lite till mig .

• fru AM

Lappis: Problemet med honom (mr Y) är att han är som en pitbull som bitit sig fast och låst käkarna, ger sig aldrig. I linje med den diagnos av klinisk psykopat som jag i tysthet stämplat honom med. Har man så mycket pengar som han de facto har så har man minst en skruv lös om man går genom eld och vatten för att trixa så här med en hyresrätt.

Lappis igen: är det i dag du åker norrut? Ha det så trevligt! 

• Fru E

Snorkis-glömde svara dig men jag har satt röda pärltomater, gul + orange plommontomater, gula körsbärstomater och romantica tomater. Har alltid lika svårt att bestämma vilka jag ska sätta
    Sen har jag massa annat som jag vill sätta i landet som inte är beställt än men måste snart ta tag i det med

• Lapinette

Japp, idag direkt efter jobbet (t o m lite tidigare än så så åker jag. Just nu sitter jag på jobbet och fryser häcken av mig trots ett extra element samt jacka runt magen. Skulle nog ha jobbat hemifrån, idag också.

• BrudSommar2006

Lapinette, usch, har ni så kallt på jobbet. Vill minnas att vi också har rätt kallt men just i år är ju det inget problem för min del.

Usch, det känns som att det har varit vinter ända sedan Astrid föddes. Med Iris var jag hemma över två somrar, med Astrid blir det två vintrar istället. Jag börjar faktiskt tröttna på att vara hemma och ta hand om barn, inte för att jag nödvändigtvis vill börja jobba heller.

EA, det blir nog svårt att ha hund i hundgård hela dagarna medan man är på jobbet långa dagar. Tror jag.

Lapinette igen, hur var det, är det tal och att öppna upp adopitioner från Vietnam igen?

Håller tummarna både för dagens UL och för bra besked om Mr Y.

• Mopedvin

Puh, äntligen läst ikapp efter en helvetisk start på veckan... Alltså på jobbet som tur är!

Smint - skönt att du tagit beslutet med ersättning!

Nenne - maten lät såååå god, såsrecept?

Lappis - knäppt med platserna som hoppar så! Förstår om det är svårt att inte titta men kanske skönast i längden att inte görandet för ofta! Och det där med ålder och att du skulle vara för gammal, förstår om du funderar över det men hur man är som mamma eller hur mkt man "orkar" harninte bara med ålder att göra, tänk på alla lata 20åringar som får barn, omdu känner några... Häröigt med fjällen, ha det toppen, vinka till mig med, jag och Nenne befinner oss på samma sida stan!

Pb - söta hundar! Bra present att berätta för sonen!

Porchez - coolt med tatueringen! Jag har en katt i nacken

Sept - hoppasdu kommer iväg på VUL idag och att det går bra!

Mugglan - lycka till du med! Vad duktig Moa är att pussla! Fyller hon fyra i år? Min stora E fyller fyra i april och klarar typ... 8 bitar, fast han är inte så intresserad iofs och jag är gärna därnoch hjälper till och curlar"

Mindren- syskonbråk har vi här med, herregud vilket liv det är av och till, de tar varandras saker, och stora E känner att han aldrig får vara ifred. Lilla E tas ifrån saker rätt brutalt och griner högljutt... Och om den ena ngnngång vill krama den andra skriker den andra högljutt.... Så tätt mellan barnen innebär för oss INTE att ded leker bra ihop just nu, hoppas tkommer snarrt

• Lapinette

BS - ja du, gällande Vietnam så är det så många olika bud (försökte läsa mig till lite info) så vi får helt enkelt se. Vietnam var ju en av de få länder varifrån man kunde adoptera som singel.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!