• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    muggles skrev 2011-02-15 22:16:34 följande:
    PB: jag tycker det är jätteroligt att pussla tillsammans med andra. Tex på jul när man ändå är inne mkt och "umgås" - att få lite hjärngympa på kuppen är kul! Nä nu är det läggdags tydligen.
    Jag med! Sista jag lade var ett sådant där man inte vet vad det ska bli förrän det är lagt. Det var kul. När jag blir gammal ska jag sitta på hemmet och lägga pussel för fulla muggar. Och prata med er på datorn.

Nu ska jag kanske låta bli att var uppe längre. Det var ju det där med att försöka hitta sömnen igen.

men nu tänker jag hundnamn så jag inte somnar ändå...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Mugglan,

kolla noga att Hirduid är ok som gravid, jag har utgått från att det inte är det.

Jag har mängder av åderbråck annars också, men de jag fick extra med dottern gick tillbaka osannolikt nog så visst kan det funka!

• Piggelin1
    muggles skrev 2011-02-15 22:15:15 följande:
    PB: jag använder stödstrumpor men detta sitter delvis i knävecket och dit når inte strumpan. Jaja, det är ju ingen riktig katastrof, jag vet. BM nämnde att vissa får åderbråck i vulvan - tur man sluppit det iaf tänkte jag!
    Stödstrumpbyxor is da shit! Rehabshopen vid Feskekörkan säljer dem, men kostar multum (för att vara strumpbyxor), 300 kr/styck, finns bla i svart & ser ut som vanliga strumpbyxor. Gör bara inte som jag, andra gången jag hade mina på jobbet, så lade jag ena benet över det andra när jag satt  vid skrivbordet & vips rispade spännet på stöveln ett  rejält hål i ena strumpan. Surt.
    Men de gjorde nytta - min BM sa just det ang mina åderbråck att med stödknästrumpor så "stasar" det bara & blir värre (mitt satt liksom på baksidan av knävecket). Såg i duschen nu ikväll att jag börjat få på framsidan av mina smalben också - trist - har alltid varot så nöjd med mina ben... Men, men, får se hur det utvecklar sig - i värsta fall så får jag väl göra ngt åt det. Det är ju ärftligt & båda mina föräldrar har opererats för det massa ggr. Syrran opererade för ett par år sen, så generna är väl inte de bästa...
  • Piggelin1

Ngt kul iaf: om 1½ vecka är jag fru

...och så fick jag tips idag om en tjänst på jobbet som ligger ute nu, som jag är lite sugen på att kolla upp. Tydligen lämnar nuvarande personen den tjänsten redan sista mars & jag tänkte ju inte börja jobba förrän efter sommaren ngngång, men ska iaf kolla upp det tänkte jag! Är på en avdelning som jag är lite nyfiken på.

• Lapinette
    porchez skrev 2011-02-15 22:16:26 följande:
    ja det är samma kille, jag är inte kär, men jag mår bra av att umgås med honom... 
    lagom kryptiskt svar va, jag vet inte bättre själv
    Absolut kryptiskt!
  • passionsblomman

HEJ Piggelin!

Ja snart är du fru! Å vad roligt!

Du, ni är inte allergiska va? När det nu kommer att bo en hundvalp här när ni kommer i mars menar jag.

• Lapinette

Piggelin - vad härligt att det närmar sig! Och kolla definitivt upp tjänsten. Det är det negativa att jobba på ett litet företag .. går liksom inte att flytta till en annan tjänst om man vill utvecklas.

Nej, nu har jag satt små kärleksmeddelanden till maken lite över allt i lägenheten ... så han inte känner sig så ensam när han kommer hem (och jag är i Vemdalen). Tänkte även köpa lite god choklad och ställa på köksbordet till honom.

Dags att försöka sova!

• passionsblomman

Imorgon ska jag tänka ut och fixa ihop lappar och någon slags "bana" för sonen att följa på torsdag. Med slut vid datorn och med bild på hunden och något i stil med "Hej pojken! Jag är också en pojke och din mamma ska hämta mig på lördag, får jag sova hos dig när jag kommer fram?" eller något sådant.

Fast först ska han få sina presenter. För hunden är inte till enbart honom utan till oss alla tre, och ägandeansvaret har jag och ingen annan. Men själva överraskningsavslöjandet är ju en present som kommer att klå både cyklen han ska få, och allt annat man kan tänka sig. Jag tror han kommer att svimma av.

Nä, nu SKA jag lägga mig...

...och fundera på namn. (Jag har inte alls lika fullständigt klart för mig vad hunden ska heta, som jag vet vad ett barn skulle fått heta.)

Milou -"trevlig"
    Bounty - "gåva"
    kanske...vi får se.

• porchez

Vid såna här läggen, när jag smsat och tackat för senast och sagt att det var trevligt och mysigt och inte får svar, så känner jag definitivt att det är nånting jag känner, annars skulle jag inte va så orolig och ledsen just nu... --------- Kalops, precis sånna överrasknigar gillar jag med, små saker som säger mer än en fin present. Gulligt av dig

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!