• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    fru AM skrev 2011-02-15 15:04:02 följande:
    Jag vill också gå i psykoanalys! Eller genomföra ett hjärnbyte på min man - vet ni vart man ringer? 

Jag el Koko kan programmera om honom annars? Vilket program och vilken version vill du ha? "Hjälpsam hemmaman 2.0" el "Amorös gigolo 1.5"?
  • passionsblomman

Lappis,är det himskans dyrt i Japan med tuggummi?
    Jo, för när jag jobbade på 7-11 för hundra år sedan, kom ett helt gäng Japaner in i butiken en tidig morgon. Inte nog med att de faktiskt HADE kameror allihop OCH ville fota MIG (av ngon obegriplig anledning). De tog en vvarukorg och LÄNSADE hela stället med Stimorol!!! ALLA påsarna med tuggummi köpte de! Av alla saker man kan shoppa tänkte jag.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Dozo betyder snälla (please) och hai är ja medan iie är nej.

• muggles
    Lapinette skrev 2011-02-15 15:32:30 följande:
    Men ibland så känner man sig så ... gammal!
    Hallå eller! Om jag och Piggelin orkar så orkar väl du Tänk mig om några månader - med svarta ringar under ögonen, pyjamasbyxor på hela dagen, inget smink, och kräkfläckar på amningströjan. Ena handen pusslar tillsammans med Moa medan andra handen steker falukorv. Öronproppar såklart för att klara av tvillingarnas skrik
  • Lapinette

... men mugglan jag kommer inte få barn än på typ tidigast om 1,5 år och då är jag ju ändå äldre!!!

pb - vet inte om Stimorol kanske har något statusvärde i Japan. Tror dock att det blir sill, massor av ost, kaviar och leverpastej nedtryckata i våra väskor när vi åker.

• porchez
    passionsblomman skrev 2011-02-15 21:11:38 följande:
    Hihi, kanske heter det "meningslösa"? Fast det är de ju inte. Inläggen menar jag.

Vad skönt att ni tror på mig som hundägare. Själv känner jag mig ganska nervös. Inte minst för att jag avskyr när folk inte har ordning på sina hundar, och nu lär jag väl få skämmas, när jag säkert inte kan fostra min egen. Som innan man själv fick barn typ...
    Men tigga vid matbordet-DET kommer den inte att ha något för, parveln.
    OMG, jag kommer då aldrig orka få barn! All heder till er alla!

(hur gör man en sån smaily? )
  • passionsblomman
    muggles skrev 2011-02-15 21:30:34 följande:
    Jag el Koko kan programmera om honom annars? Vilket program och vilken version vill du ha? "Hjälpsam hemmaman 2.0" el "Amorös gigolo 1.5"?
    Jag tror du skulle bli rik som ett troll om du lyckades göra en balanserad kombination här Mugglan.
  • porchez

men va BT är knasigt, tidigare skulle jag citera PB,men det gick inte. Nu skulle jag citera mugglan, men då kommer PBs citat in??  knas knas

• passionsblomman
    porchez skrev 2011-02-15 21:38:29 följande:
    OMG, jag kommer då aldrig orka få barn! All heder till er alla!

(hur gör man en sån smaily? )
    Dumheter! Det kommer du visst orka!

Menar du Den gör man : - ? utan mellanslagen.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!