• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Moa kommer att älska tvillingarna! Iris blir jätteledsen när Astrid river henne, drar henne i håret och allmänt förstör för henne men hon skulle aldrig slå Astrid eller vara elak mot henne på något sätt, hon älskar henne och tycker att hon är den sötaste lillasyster som finns och det är framför allt HENNES lillasyster! Däremot har hon av misstag knuffat Astrid så att hon ramlat när hon försökt flytta undan henne när hon varit alltför dum. Hon värjer sig bäst hon kan men som sagt, hon skulle ändå aldrig vara dum mot Astrid fast det måste vara för jäkligt för henne ibland. Det är helt otroligt vad hon är snäll mot sin lillasyster!

• muggles

PB: jaaadu. Hon gick runt här och sa att de ska heta Sara och William. Jag förklarade då att det blir antingen två killar el två tjejer. Moa: "Två tjejer!". Oj hon kommer att bli besviken om det blir småbröder...

Moa har förresten återtagit sitt pusselintresse, nu är hon inne på 50-bitars. Hon pusslar dem helt själv men vill gärna ha sällskap (att man sitter bredvid). Jag som älskar att pussla gör det jättegärna.

Apropå en helt annan sak: ngn här i tråden som fått åderbråck? Jag har ett mastodont på benet Hade ett mindre på samma ställe med Moa och det försvann någorlunda efter att hon fötts. Men nu är det såå mkt större, ser riktigt äckligt ut. (Jag har svårt för ådror som står ut.) Ngn chans att det försvinner? *fåfäng jag vet*

• muggles

Porchez: är det den killen du skrivit om tidigare? Hur känner du, är du kär?

BS: vad härligt att höra hur snäll Iris är mot sin syster!

• passionsblomman

ÅH! Jag älskar också att pussla! Jag måste nog köpa mig ett pussel nu innan det blir vår och man återigen "måste" vara ute hela tiden.
    Åderbråck kan jag inget om. Kan man linda dem så de hålls in? Går de lättare tillbaka då? *spånar*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

PB: jag använder stödstrumpor men detta sitter delvis i knävecket och dit når inte strumpan. Jaja, det är ju ingen riktig katastrof, jag vet. BM nämnde att vissa får åderbråck i vulvan - tur man sluppit det iaf tänkte jag!

• porchez

ja det är samma kille, jag är inte kär, men jag mår bra av att umgås med honom... 
    lagom kryptiskt svar va, jag vet inte bättre själv

• muggles

PB: jag tycker det är jätteroligt att pussla tillsammans med andra. Tex på jul när man ändå är inne mkt och "umgås" - att få lite hjärngympa på kuppen är kul! Nä nu är det läggdags tydligen.

• Parnassia

Kastar mig in efter att ha läst de sista sidorna bara för att säga till Mugglan:
    Jag hade också ett åderbråck som dök upp med Stora, försvann, dök upp värre med Lilla och sedan försvann igen! Jag smorde med Hirudoid (receptfritt på apoteket) och använde stödstrumpor, vilka ska tas på innan man går upp på morgonen.

Kram allihopa!!
    Vad gör jag uppe??!?! Det är ju min natt att sova i gästsängen.

Go natt!

• Piggelin1
    muggles skrev 2011-02-15 21:34:00 följande:
    Hallå eller! Om jag och Piggelin orkar så orkar väl du Tänk mig om några månader - med svarta ringar under ögonen, pyjamasbyxor på hela dagen, inget smink, och kräkfläckar på amningströjan. Ena handen pusslar tillsammans med Moa medan andra handen steker falukorv. Öronproppar såklart för att klara av tvillingarnas skrik
    Precis så glamorös som min tillvaro ser ut just nu - minus öronpropparna...
    Trött o sliten, men kanske inte så konstigt när man inte sovit en hel natt på evigheter...
    Lilleman är inta alls lika nöjd som syrran var o nu är han nog inne i ngn utvecklingsfas, senaste dagarna har varit apjobbiga...

Hej förresten! Tyvärr inte ens hunit smygläsa senaste veckan.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!