• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    porchez skrev 2011-02-15 19:53:13 följande:
    AM - vad tråkigt, men den är väl som alla andra dagar man bygger upp förväntingar att just DEN dagen ska allt vara så rosen sött. Och så lätt det faller. Men blir orolig att du inte alls haft det bra

Sweet -  lite så jag kände att nån vän eller någon i familjen (läs min mamma) hade kunnat hört av sig, men nada... Men jag skickade sms till alla mina vänner när jag inte orkade vänta mer, för då får man ju alltid ett svar ifrån dem Lite små ledsen på min mamma just nu också då hon sällan hör av sig längre, men jag tror det beror på att hon träffat en ny gubbe och faktiskt är kär den här gången, kul för henne, men jag gillar inte att bli bortglömd för det...

AM igen, du har nästa rätt... Min egen avatar hade jag faktiskt med som bild, så två hibiscusblommor på magen/sidan, men inte i färg, utan grå,svart med mycket skuggor, lite svårt att förklara...
    Porchez,
    å jag blir nyfiken!
    Kanske en bild till galleriet senare när det läkt??  
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-15 20:47:15 följande:
    Jag har ju iofs Android och ingen IPhone men jag har aldrig problem med konstiga ord. Har appen Swiftkey och det verkar funka bättre än vanlig "T9" om det är det ni andra använder? Swiftkey lär sig alla "mina" ord från mina sms mm, så ibland behöver jag bara fylla i första bokstaven så har den gissat rätt ord. Ganska smutt faktiskt.
    bra! Fast saken är mest att jag skriver utan att läsa igenom innan jag skickar. OCH jag har ibland tangentvordet inställt på svenska och ibland på engelska eftersom jag skiftar mellan dem. Och ibland glömmer jag komma ihåg att ändra. Så med svenskt tangentbord blir det konstiga ord på engelska o tvärtom...
  • sweetstreet

Lappis,
    ja vid 20 var man väl mest glad över sin ålder?? 

• sweetstreet

Nu drar vi till advokaten....
    Hoppas så att detta ska gå bra..  

• Lapinette

Hoppas på ett bra möte hos bengoshin (japanska för advokat)!!!

• porchez

mitt ex och jag firade nästan endast alla hjärtans dag, eller han firade mig genom att skicka blommor till jobbet... *saknar*

bild kommer om ni påminner mig sen när den är läkt, kan skicka bild på tidigare två jag har också

Lappis - jag tycker det är superspännande med att du läser japanska, det kan inte vara lätt!

• porchez
    sweetstreet skrev 2011-02-15 20:49:45 följande:
    Nu drar vi till advokaten....
    Hoppas så att detta ska gå bra..  
    lycka till!
  • porchez
    viktualia skrev 2011-02-15 20:02:50 följande:
    Frullan - skönt att se dig här!! kram kram kram på dig!!

AM - usch! tungt att läsa om hur deppad du verkar vara efter gårdagens våglängdskrasch!! *kramar om*

Ego - Trollet har klarat 1 årskontrollen strålande idag!!
    hejja trollet!
  • kängu

Lycka till hos advokaten Sweet!

Lappis, det suger vekligen att kön ska behöva ta så himla lång tid!!! Förstår dock att ni vill ha ett barn som är lite yngre.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!