• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Nenne, Tack för förklaring! Jag fattade inte heller!

Och ser ni, jag har till slut lärt mig att citera också!

• Vännerfan

Lappis, Hur skulle det kännas att få ett barn över 2 år då?

• Vännerfan

Nenne, Ett halvår!?? Är Pricken redan det? Herregud, han kom ju verkligen alldeles, alldeles nyss!

• Vännerfan

Var tog alla vägen? Snälla kom tillbaka, för snart måste jag rädda upp situationen i tv-rummet...

• Lapinette

Vänner - säkert helt ok men vi vet ju inte vad barnet har med sig i bagaget. Det är ju därför vi vill ha ett så litet barn som möjligt ... annars spelar åldern ingen roll .. om vi visste att barnet inte hade slitits upp typ 7 gånger innan han/hon får komma till oss.

Vår utredare på Soc. tyckte att vi skulle vara bestämda med våra önskemål och inte rucka på dem. Hon kände till flera som i sin desperation efter barn gått med på nästan vad som helst och när de väl fåt barnet inte orkat med eller kännt sig besvikna.

• Vännerfan

Hej, fru E! Vilket skit med din tant!! Måste vara väldigt frustrerande att inte komma vidare.

Lappis, Låter som klokt sagt av er utredare! Barnet ni får kommer ni ju ha kvar i ert liv hela livet sen (får man ju verkligen hoppas och tro!)

• snaily
    Fru FruLLan skrev 2011-02-15 13:46:55 följande:
    Snaily:

Det beror vel på hur långt söderöver du kommer. Jag vill gärna leka om du kommer till huvudstaden fast jag är ju inte mmmaledig och har inte heller någon mammaledighet i faggorna heller
    men andra mammopr finns det ju drösvis av här.
    Vart går flyttplanerna?

Önskar att du kunde få vara mammaledig snart!
    Flyttplaner, lite diffusa än så länge, till norra Stockholm typ... kommer leva nomadliv några månader innan vi förhoppninsvis kan få en lägenhet. Sen vill vi leta efter HUS.

Leker gärna med er, AM och Frullan (och andra), om vi vågar oss in till storstan nån gång!
  • Lapinette

Emellanåt funderar jag över om inte jag och maken har det alldeles utmärkt som det är nu, utan barn och emellåt tänker jag att jag är på tok för gammal för barn. Har ju inte samma ork nu som för 10 år sedan och vill att barnet ska åka skridskor, skidor på helgerna etc.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!