• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, vad trist, det är ju typiskt också.

Tänk att det snöar fast det är så kallt.

• smint

Nu har jag tid att kika in här, kommer inte försöka kommentera allt som hänt, bara det jag läst de sista sidorna...

Har äntligen tagit beslut ang amningen och nu ger vi ersättning, han blir mätt och nöjd och glad och jag är en glad mamma. Har återigen fått en fantastisk bvc sköterska, så himla skönt.

AM: Trist att gårdagen inte var bra  trist med bvc, men om ni båda är långa och smala så är det kanske inte konstigt om H blir det?  

Sweet: Oj vad spännande att se om den kommer i helgen, men förstår att det är mycket tankar som far omkring.

BS: Hoppas ni slipper magsjukan.

• Fru FruLLan

Hejsan

Alla raringar.

Jag har inte haft näsan över vattnet så pass att jag kunnat vara här på ganska länge L men så kan det vara.

Men nu kanske jag orkar in lite…

Jag hoppas i alla fall att det är bra med alla och att mugglans twins mår super. Jag har även sett att det går bra för Hattid och September!!!! Vad skönt!

Och jag snappade även upp under de 5 minuter jag läste i morse att sweetan kanske väntar pluss !!!

WOW

Jag har helt enkelt missat en hel jääävla massa…

Undrar vilket årtusende jag ska ha tid att läsa ikapp?

Hoppas det är bra med er alla!

puss

• Lapinette

AM - varför katastrof? Vad är det som har hänt? Det var väl inte du, utan en annan gammal bt-kompis som hade F*N, F*N, F*N som statusuppdatering på fb igår. Ingen förklaring, nada. Man blir ju orolig när folk som normalt vis brukar skriva om baler, champagne och mysiga hemmakvällar skriver så där.

Själv känner jag mig lycklig (trots att maken är på behörigt avstånd)! Har haft en toppenbra presentation och som tack fick jag ett par av deras kängor! Visserligen i fel storlek men eftersom butikscheferna var på mötet sa min kontaktperson åt dem att titta noga på mig så jag kunde gå in där (utan kvitto) och byta till en mindre storlek. Sedan är det ju så ooootroligt vackert ute. Stod med ansiktet mot solen och väntade på taxin där ute i förorten. När jag hoppade av här i stan såg jag att Björn (som varit med i Let's Dance) jobbade i sin optikaffär och vinkade så jag hoppade in där och stod och pratade en massa strunt. OCH imorgon efter jobbet åker jag norröver för att äta våfflor, åka utför som en pazza och njuta av brorsan och gudsonens sällskap.

• Lapinette

Frullan - ingen idé att läsa ikapp utan börja från här och nu att medverka istället . Welcome back! Och hur mår du nu?

• Liten med Mindre

FruLlan - skulle precis säga som Lappis. Fråga istället om det är nåt du undrar.

Hoppas du orkar simma en stund nu, vi ska försöka blåsa badring vid behov!
    KRAM

• Fru FruLLan

hej lappis
    Jo tack
    jag börjar ... kanske.... få upp näsan över ytan,
    Jag gråter inte hela tiden och känner inte sorg precis hela tiden (utom när jag tänker på det så klart) så det kanske går åt rätt håll.
    vem vet
    Upp och ner

men nu faktiskt lite upp så det är ju toppen.

själv då?
    Köplats?

• nennesjuttioåtta

hejsan hej! Huh! I morse var det 22 minus här, så det blev till att elda på i kaminen och tända ljus i sovrummet när vi skulle sova igen. Natten har varit katastrof och mina bröstvårtor känns som de är vridna en sisådär 43 varv. Men vi skippade gröten igår av någon underlig anledning så då får jag skylla mig själv. Vi åt getostgratinerade rödbetor till förrätt, kycklingfilé med äppel- och dragonsås med potatismos (alltså, den såsen kan man nästan dricka för sig!) och en överbliven chokladfondant sen i helgen till efterrätt. Sen gav vi varandra chokladpraliner (påhittigt, inte sant? ) och lade oss tidigt eftersom jag är sjuk igen, maken hade tränat och inget på tv. Lääähäääänge sen det var onsdag och det lär väl inte hända den här veckan heller.

Frullan! Hej på dig!! Hur mår du?

AM – katastrof?!? Que pasa?

BS – hoppas du slipper magsjuka som prick over the eye

Sweetie – hoppas på att det blir bra oavsett, hehe!  

• nennesjuttioåtta

Lappis – wohoo, ett par kängor! Ha det så himla skönt i fjällen!!

• nennesjuttioåtta

Lapinettisen – hur går det med japanskan, måste vara tricky även om du läst det innan? Bara tecknen är ju en vetenskap.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!