• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Knepig sits men jag hoppas på det bästa (med eller utan en liten bebis).

• start september
    Hattis skrev 2011-02-14 19:48:17 följande:
    Da nojare är f.ö. rätt nojig även för listeria och ser till att salta maten ordentligt och ha någon form av dagligt intag av snälla magbakterier - a-fil, proviva, treviskapslar. Förutom att undvika högriskprodukterna.

Idag blev det pizza. Jag är helt hopplös! Men en härlig känsla att vara hungrig och vilja ha mat istället för att må illa. Vi får se hur jag ser ut till slut
    Hjälper salt till mot Listeria? Okunnig.  Proviva har jag inte ens tänkt på just nu, men det är ju bra.

Måste skryta med maken. Jag hade nästan glömt bort dagen tills jag kom hem och han hade lagat mat.  Han ordnade förrätt med hjärtutskuren lax och hjärttoast med skagenröra till förrätt och god varmrätt. Och jag har spanat in en dessert i kylen. Alkoholfritt gott bubbel fick man och ett fint halsband. Me love!

Mina ekologiska gelehallon blev iallafall uppskattade...
  • start september

Sweet,  blir det ett plus så är det en mening med det tror jag. Då hoppas jag att det löser sig på alla möjliga sätt snabbt och gör det inte det så måste det gå ändå.

• Lapinette

september - wow, ingen dålig uppvaktning!

• start september

Och Hattis, Pizzacravings låter helt normalt, jag var där själv fram till för en vecka sen. Jag är åter på citrus, jordgubbsylt och spenat och broccoli. Blev en tjej sist.

Du gör KUB lite tidigare än vad jag gör tror jag, jag fick 2 mars och då är jag väl nästa två veckor före dig tror jag? Tror jag är 10+5 idag (10+2 enligt BM s snurra).

• BrudSommar2006

Hej alla, alkoholfri alla hjärtansmiddag funkade ju det med, tillhör man familjen pencillin så gör man.

Koko, vilken dunderrenovering! Extreme home makeover liksom.

Ni som har problem med radbyten, har ni provat att trycka enter två gånger?

• Lapinette

BS - här blev det blodpudding som allahjärtansmiddag. Fast jag fick både en ros, croissant på morgonmötet och sen fikabröd (superonyttigt) idag på jobbet.

• Liten med Mindre

Sweet - nästan lite väl spännande väntan på helgen. Ödet lär väl avgöra

Det blev i alla fall praliner och prat i soffan hos oss. Ungefär vad konvalecenten o tröttmössan orkade.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!