• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Iiih vad spännande med ett sådant objekt Lappis Jag skulle vara superexalterad om jag var i din situation! I vårt hus finns inget större än treor, suck. Jag känner mig låååångt ifrån hus, är impad av er som drar igång sådana projekt.

Apropå spännande, Sweet, har du testat eller tänker du göra det?   *nyfiken i en strut kan inte låta bli att fråga*

Ore - heja dig, hoppas att du hittar ngt jobb med vettig chef! Chefen är så himla viktig för arbetsglädjen, det går liksom inte att komma ifrån.

Da nojare är f.ö. rätt nojig även för listeria och ser till att salta maten ordentligt och ha någon form av dagligt intag av snälla magbakterier - a-fil, proviva, treviskapslar. Förutom att undvika högriskprodukterna.

Idag blev det pizza. Jag är helt hopplös! Men en härlig känsla att vara hungrig och vilja ha mat istället för att må illa. Vi får se hur jag ser ut till slut

• fru AM

Hattis: Dina cravings låter definitivt som tjejcravings! Förhoppningsvis en flickvän till Hektor ... Kom ihåg attt vänja henne vid att gilla konstant hudkontakt och krafsande med fransiga naglar

• sweetstreet

Helt galet men vi har 14 grader o sol här idag!!!! Jag får vårkänslor...!!

• sweetstreet

AM Haha låter som ni får annonsera efter flickvän snart då? "Tjej med positivt sinne som gillar barnvagnspromenader i skön miljö sökes. Du måste ha ryggkli-talanger eller annan likvärdig expertis. Svar till Handsome H."

• Lapinette

Sweet - njuuuuuuuuuuut! Vi har massor med snö och svinkallt! Och upp i landet ska jag och ut i kylan för att förfrysa näsa, fötter och händer. Usch, älskar att åka skidor men hatar att frysa ... ingen ultimat kombination.

(från kaninen som sitter och pluggar japanska ... jösses får det omöjligt att stanna i huvudet).

• sweetstreet

Hattis, Hm mensen bör komma i helgen så innan dess är ingen ide att testa. Usch jag vet inte ens hur jag känner inför detta. Är skräckslagen för ett plus men skulle samtidigt känna mig glad om det blev ett tror jag.... Skitsvår situation. Sirat vase scenario är ju att jag fortfarande är arbetslös och att vi ej fick Green card o att maken då måste hinna klart här under hösten... Och råd till större lgh har vi ju inte ens m två löner så prat om "egna rum" ligger ju lååångt bort för oss. Då blir det till att fixa lösning i vår 2:a med bebis och 3-åring! :- o Jaha vi vet ju ännu inte. Kanske kommer tanten somvanligt och ja jag skulle nog känna lättnad då iallafall...

• sweetstreet

Men eftersom jag redan längtar till våren känns det lite jobbigt att få vårkänslor redan nu. Jag vet att vi lör få kyla o snö igen och igen innan det verkligen blir vår här. Även om den kommer tidigare här än i Sverige. Haha nej att inte gilla kyla men älska skidåkning kan vara en trixig kombo... Då passar väl alperna i sen februari början av mars rätt bra väl???

• sweetstreet

Oj ser massa konstiga typos. Skriver på iPhonen och kollar ej texten o då blir det alltid knäppa ordjusteringar...

• Lapinette

Sweet - det är därför jag brukar åka till alperna i mars men i år blev det Vemdalen med brorsan + gudson istället och det ser ut som det ska bli svinkallt. Får väl sitta inne och läsa japanska istället .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!