• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Usch, satt och räknade på om det fortsätter i denna tröga takt från Sydkorea ... då kommer vi inte få skicka papper förrän om ett år! Det känns som vi hela tiden får säga/tänka ... att om 1,5 år då ska vi få barn. Så har jag ta mig fasen sagt nu i över 1 års tid. Vi kommer inte framåt ! Det hinner säkert bli en flera fyror här i huset till salu innan det är dags för vår del ... mutter, mutter.

Jahapp, och där försvann mitt lyckorus!

• fru AM

Usch vad deppigt Lappis! Vad finns det för andra landsalternativ? Finns det till exempel andra länder i Asien som skulle gå snabbare och inte ge alltför "gamla" barn? KRAM!

• Fru FruLLan

Åh nej lappis

förlåt att jag påminde om det här

och fy vad tråkigt att det går så långsamt. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa er framåt eller hjälpa er över huvud taget.

hej nenne

och ja... gråta är överskattat

fast skönt ibland. Men som sagt jag börjar få upp näsan över vattnet nu så det är SKÖNT!!!!!!

Snaily:
    Det beror vel på hur långt söderöver du kommer. Jag vill gärna leka om du kommer till huvudstaden fast jag är ju inte mmmaledig och har inte heller någon mammaledighet i faggorna heller
    men andra mammopr finns det ju drösvis av här.
    Vart går flyttplanerna?

• Fru FruLLan

AM

Fyyyy vad härligt att vara  lite skumpa tipsy!

avis!

men vad trist med olika våglängder. Angående nåt speciellt eller i allmänhet?

• nennesjuttioåtta

Snaily – påminn mig inte, jag börjar på deltid i maj redan. Buhuuuuu!  

Lappis – Usch, vad trist att kön inte minskar ens i slow motion!

AM – Är det han som rattat in sig på FM-bandet? Knöl! 

• nennesjuttioåtta

AM – sorry för mitt klämkäcka inlägg. 

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-15 13:52:06 följande:
    AM – sorry för mitt klämkäcka inlägg. 
    Ingen fara - jag förstod ändå inte
  • Lapinette

De alternativ vi hade gällande barn under 2 år var Sydkorea eller Etiopien, hos Adoptionscentrum.

• BrudSommar2006

Lapinette, är det för att barnen är äldre som det är så mycket kortare kö till tex Colombia eller varför är köerna så korta dit?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!