• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Nenne
    Å, i maj redan! Gud vad tiden går fort. Men en dag i april kanske vi kan leka?

• Vännerfan

Lappis, Skojar du nu? Du verkar ju hur aktiv som helst med all träning etc! Klart du inte är för gammal!

• Lapinette

EA - från Sydkorea är det nog vanligast med barn som är typ 8 månader.

• snaily

Lappis
    Håller med Vänner, inte är du för gammal!

• Fru FruLLan

Nu flickor så måste jag lämna er.
    Psykoanalysen väntar
    puss

• nennesjuttioåtta

Snaily – april - ABSOLUT!
    Vänner – ja det har gått ruggigt fort. Han är inte riktigt ett halvår än, det är väl en två veckor bort...*gulp*
    Frullan – lycka till!
    Fru E – jäkla skräp med mensen som strular än men det där ska väl de kunna råda bot på med hormoner och sen ska du slippa tantfan på tja, säg åtminstone 8-9 månader framöver. Så är det bara.  

• fru AM

Jag vill också gå i psykoanalys! Eller genomföra ett hjärnbyte på min man - vet ni vart man ringer? 

Nu hämta de ylande tokfransarna på institutionen.

• Ore

Fru E: Röstar också för att du ska få slippa frustrerande tantbesök ett bra tag framöver, när det väl blivit ordning på det nu

Hjärnbyte på män vet jag inte vart det görs. För min egen undrar jag dock om det inte skulle räcka med en justeringsskruv, för att få till prioriteringarna bättre?

Frullan: KRAM, och hoppas det går bra på psykoanalysen!

Vid adoptioner så får man väl sällan barn under halvåret, byråkratin mal helt enkelt inte snabbare än så. Såg en bild på min svåger häromdagen, när han var bebis. Vet inte om jag sagt det, men han är adopterad. Alltså min ena systers man... Han var ett halvår när han kom till Sverige, och då lämnades han till ett barnhem när han var helt nyfödd, för att adopteras bort så snabbt som möjligt. Och det var alltså detta...

• Ore

Lappis: Jag tror inte heller du är för gammal! Absolut inte!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!