• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jaha, nu går det magsjuka på dagis. Ja men ge oss det också då så kan vi ligga här och kräkas och riktigt umgås tillsammans. Varför ska sånt alltid börja på nätterna förresten. Det skulle gärna ha fått vänta tills vi har klarat av våra pencillinkurer men hela den här veckan klarar vi oss väl aldrig. För sent att hålla Iris hemma också, nu är hon ju redan där och blir smittad antar jag.

Liten förresten, jättekonstigt att maken blev smittad så långt efteråt, hur är det möjligt. Små barn kan ju vara lösa i magen långt efteråt men de ska ju inte smitta för det. Åt han något ni tillagat innan ni blev sjuka?

Jo, vackert är det ute men lite väl kallt för min smak.

• Fru E

Lappis-nej har inte pratat med dem än, gissar på att det är missfallet som ställt till det. När väl tanten kommer nu så äter jag progynon som förra gången inför FET som bygger upp slemhinnan till rätt tjocklek. Så det borde inte vara några problem när väl tanten kommer. Tänkte gå på akupunktur denna gången med men svårt att boka när jag inte vet när tanten kommer.....jaja jag har länge velat slippa tantfan

• Lapinette

EA - jobbigt när den bökar. Om den ändå ska komma så tycker jag att den ska vara punktlig och normal... men helst så ska den ju inte komma alls.

Nej, nu måste jag logga ut och dra med mig datorn till presentationen bland "gubbarna". Gubbar från våra övriga nordiska länder ska vara på mötet. Hoppas bara jag förstår vad de säger/frågar!

• Liten med Mindre

BS - ingen aning varför maken fick en släng han med. Han var väl medtagen o känslig. Det var i allmänhet en mysko magsjuka vi hade eftersom hälften av barnvakterna klarade sig.

O lilleman som ska viktutredas hos läkaren idag. Det är ju fint med 1 veckas lös mage...

BS igen - hoppas ni slipper ett elände ialla fall!

• Liten med Mindre

Tack för tipsen. Ska kika ikväll!

• BrudSommar2006

AM, blev det chokladask hos er igår då?

Liten, misstänker de något fel eftersom han ska viktutredas? Har inte Mindre också varit rätt tunn utan problem menar jag?

• fru AM

Gårdagen var en fullkomlig katastrof. Mer säger jag inte

Angående barns vikt så lär väl Hektor åka på det en utredning också ... de har gnällt om hans slankhet hela tiden samtidigt som de konstaterat att det verkar vara genetiskt. Men så sluta gnälla då, BVC-doktor!

• Liten med Mindre

BS - lillemans kurva har dalat, istället för att som Mindres kurva ligga lågt hela tiden. Men jag har peppat maken att stå på sig och kräva bra motiveringar för att få börja ta prover på vår i övrigt glada kille.

AM - Vår alla hjärtans dag toppades av att Mindre inte fick bada för att hon rev oss när vi sa till henne att låta bli saker  - och därmed skrek hon sig hysterisk tills hon kräktes. Toppen!

• Ore

Tråkigt med katastrof, AM

Apropå barn och vikt så är det väl märkligt att det verkar vara så gnälligt...?

Hmm, borde förresten boka tid på BVC. Maken är litet orolig för att lillkillen har stor mage. Han äter som en liten häst, ungefär. Men är inte knubbig så när som på en stor, nästan ballongformad, mage.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!