• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Och så försvann halva inlägget från bussen.

Hattis - när jag väntade Mindre hade jag en salt o fet matperiod. Kulmen var när jag beställde in Grodans raggmunk med fläsk och extra pommes frites. Sen avtog behovet...

Med lilleman var det mest mackor med ost, först knäcke och sen annat. Och definitivt inte hickorygrillade köttbitar. Märkligt vad kroppen spökar med barn i magen.

Måste också tillägga - trots halka och sena bussar så är det så otroligt fint ute nu. Vet inte vad det är för skillnad på snön tidigare och den nu - men det är ju som om någon hällt florsocker över hela stan. knarrigt, krispigt och mjukt samtidigt.

• Lapinette

Bonjour Liten! Sitter hemma idag och ska snart iväg på en presentation ute i förorten (Sundbyberg). Busy dag idag så jag ser bara fram emot när den är över ... puuuust!

Håller med om att det är vackert ute just nu .

• Liten med Mindre

Oh - lappis - titta in i kväll och se om du kan tipsa mig om nån trevlig restaurang för tjejmiddag, nåja, jag o en kompis i alla fall. På Söder gärna.

Eller någon annan som kan tipsa?

• Fru E

*vinkar till alla*

Finns i bakgrunden men hinner inte riktigt med nu med alla möten på jobbet, utbildningar, renovering, förbereda fester..........jaha skulle man hinna baka barn och sova med

Skickar kramar till alla!!

• Lapinette

Liten - jag är nästan aldrig på Söder men var där för någon vecka sedan på Ljungrens. Mysig, ung publik och mat à la Asien med supergod Spicy Tuna (maki) och väldigt goda drinkar. De har även varmrätter.
    http://www.restaurangljunggren.se/

Sen var jag på Bistro Süd för några år sedan och det var mycket bra men jag har för mig att de har bytt ägare sedan dess.
    http://www.bistrosud.com/

Och just det var ju även på Tabbolui för typ en månad sedan (en annan tjejmiddag). Om ni är sugna på libanesiskt.
    http://gastrogate.com/restaurang/tabbouli

Sen ett väldigt enkelt ställe där jag träffat tjejkompisar sen urminnes tider är 4 knop. Om man är sugen på crepes, galette och äkta cider.
    http://www.creperiefyraknop.se/

Som du märker håller jag mig till Slussen-Mariatorget området. Längre söderut "vågar" jag mig inte längre .

• Lapinette

EA  - *kramar tillbaka*, hur går det med menseriet? Fått någon ordning på the "red lady"?

• Fru E

Lappis-nej vet inte alls var jag befinner mig nu. Senaste tanten var kring den 7 januari och det är mer än 30 dagar sen. Å andra sidan blödde jag från dag 13 och 2 veckor framåt med så om det räknas som tant så kommer nästa i slutet av februari. Vet varken ut eller in och känns inte helt bra att kroppen inte är iordning inför nästa FET

• Lapinette

EA - Usch, vad trist! Har du pratat med läkaren? Är det ok att den krånglar så där eller ska du ta några hormoner eller annat?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!