• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Frullan - har inte kollat den senaste veckan men sen det rasslade till där i mitten av januari så har det inte skett ett dugg. Kommer det bara 5 barn i månaden (så som det har gjort sen vi ställde oss i kön i oktober) så kommer det ta en eeeevighet innan det är vår tur. Orkar inte ens tänka på det utan försöker leva och må bra så som vi har det idag.

Men lilla Frullan, du kan ju inte gråta hela tiden. Det låter verkligen superjobbigt! Går du fortfarande och "pratar"? *KRAM*

• nennesjuttioåtta

Frullan – *kramar och håller i dig så du får vila från bensparkarna ett tag*

• Lapinette

nenne - tecknen kommer vi till Lektion 3. Jag har hittills gått en lektion men har nästa ikväll. Även om jag har läst det tidigare (för typ 100 år sedan) så hade de flesta i gruppen även gjort detsamma och var skitduktiga. Därför har jag pluggat som en gnu men det känns otroligt rörigt i skallen.

Ja, jag blev superglatt överraskad över kängorna. Det är inget skitmärke jag var ute och pratade hos idag .

• Lapinette

Hmmm.. jag som trodde det var onsdag hela veckan??!!... eller attans det heter väl måndag hela veckan?

• fru AM

Tillbaks från lunch - lätt på pickalurven efter bjudchampagne på Riche ... nu kommer jag inte få mycket gjort i em. Vilket i-landsproblem. Skål

Angående gårdagen så kan jag säga så mycket som att maken och jag inte är på samma våglängd.  

• snaily

Lappis och AM
    Inboxat er!

Nenne
    Krya på dig!

Frullan
    Kram!

*rädd för att bli långrandig *

• snaily
    fru AM skrev 2011-02-15 13:27:33 följande:
    Angående gårdagen så kan jag säga så mycket som att maken och jag inte är på samma våglängd.  
  • snaily

Smint
    Skönt med beslutet, låter bra tycker jag!
    Vill ni leka med mig någon dag när jag flyttat söderöver? Är ju så dumt att jag flyttar ifrån mina nyfunna mammakompisar  - som jag inte ens hunnit börja hänga med riktigt - ner till nya områden där jag inte känner några andra mammor.

Nenne
    Hur länge är du mammaledig? *glömsk*

• Lapinette

snaily - kort och koncist!

AM - vad trist!

Usch, tittade nu på kön och en placering har vi droppat. Det är inte ens 5 per månad som kommer utan 4 ... sen vi ställde oss i kön i oktober . Verkligen KATASTROF! Om vi skulle ställa oss i kön för Colombia så skulle vi vara nr 3. Ska kanska börja läsa på om andra länder. Vet dock att därifrån så får vi ett barn som är över 2 år (eftersom jag är skräcködla).

• fru AM
    snaily skrev 2011-02-15 13:31:58 följande:
    Vill ni leka med mig någon dag när jag flyttat söderöver? Är ju så dumt att jag flyttar ifrån mina nyfunna mammakompisar  - som jag inte ens hunnit börja hänga med riktigt - ner till nya områden där jag inte känner några andra mammor.
    Jag vill leka! Jag jobbar ju lite i perioder så är det lugnt på den fronten så har jag tid! (Fast Hektor är ju på dagis)

Öppna Förskolan kan ju också vara en bra plats att träffa folk med barn på!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!