• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Liten: Hektor ratar allt vad gostrasor och nussekuddar heter - det är bara hudkontakt som gäller. Inte för att somna - det behöver han inte på kvällen, då somnar han helt själv. Men han kommer ofta under dagen och lägger pannan mot ens underarm och gnuggar lite, eller vill stryka fram och tillbaks på armen med sina fingrar ... Och får han hudkontakt på natten verkar hen mest blir uppiggad av det eftersom han inte somnar utan bara krafs-krafsar i evighet. Vi är lite uppgivna. 

Att maken fick mig att surna till lagom till Valentin är mest hans problem, eftersom planerat flott presentinköp frös inne.

• nennesjuttioåtta

hej! Hoppas ni får en härlig alla hjärtans dag, allihopa!

Parnassia – alla varmaste kramar och önskar att ni får sova ut snart allihop! Låter ju fruktansvärt, sömnbrist är ju en tortyrmetod. Önskar att jag hade någon tips men jag har hittills bara haft tur och ingen skicklighet alls inblandat.

Koko – yeiks! Hoppas få en inbjudan till inflyttningsferren sen. Och till Lappis med, heheheh! Och Ores också, för den delen, den borde ju komma först.

Vem håller i 5-årsjubileet? 

Här har vi varit på bvc och gått en redig promenad på 3 timmar. Nu har han passerat 9,2 kg, storfräsarn. Det var väl en tillväxtperiod han hade, nu är produktionen i full stråle igen och han sover bättre än någonsin.
    Vilken vacker vinterdag! Det snöar sakta små flimrande, glimrande tussar (s k nys-snö, nyser man så försvinner den) och solen strålar genom de tunna molnen. Lördagen var ju fantastisk här med strålande solsken och -10 grader men som kändes som +10 i solen. Korvgrillning (älg-!) i solen är livskvalutta! Men jag är ju förkyld IGEN, så träningen inför tjejvasan går på sparlåga. Fast mitt mål är ju bara att komma i mål, och inte mer än så. Startar i sista startled så det finns väl inga spår kvar att följa mer än ryggarna på alla andra kärringar, tur jag åkt en gång innan så jag vet åt vilket håll jag ska. Inbillar jag mig.

• fru AM

Angående dela eller eget sovum för små barn så skulle vi nog ge dem varsitt om vi kunde - men nu har vi ju inte tillräckligt många sovrum ... Stackars oss Vi har vant oss vid lyxen att ha separat TV-rum och ett speciellt gästrum och känner inte att vi vill vara utan de rummen ... så då får småbarnen dela sovrum. När maken, Storsonen och Livia åker iväg på sportlov så ska jag träna Hektor att sova i Livias rum i spälsängen, som flyttas dit då. Och efter sportlovet är det alltså tänkt att de ska sova båda där inne. På sikt ska Hektor sova i den breda underslafen i våningssängen och Livia i översängen... Är det tänkt. Vi får se.

• Lapinette

nenne - DU!

AM - tycker det låter som supermysigt med hud mot hudkontakt. Attans vad Hektor kommer att bli gosig som pojkvän!

• nennesjuttioåtta

Lapinette – eh. Jamen visst, ha festen hos den som bor i ett torp.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-14 15:15:56 följande:
    AM - tycker det låter som supermysigt med hud mot hudkontakt. Attans vad Hektor kommer att bli gosig som pojkvän!
    Vi har tänkt på det där och diskuterat det ... Vi antar att han komemr bli ganska "krävande". Hoppas han blir bättre på att klippa sina naglar bara ...
  • Lapinette

Och jag förstår verkligen att man sover dåligt när man inte får sin "kontakt". Attans vad dåligt jag har sovit i natt (och maken med)  .

• fru AM

Med tanke på hur stor tråden är - med alla smygläsare inräknade - så blir det nog till att hyra Globen till 5-åsjubileet!

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-02-14 15:17:37 följande:
    Vi har tänkt på det där och diskuterat det ... Vi antar att han komemr bli ganska "krävande". Hoppas han blir bättre på att klippa sina naglar bara ...
    Han får skaffa en tjej som gillar att bli kliad på ryggen Flört
  • fru AM

Problemet med Hektor är att han ju blir så exalterad av kontakten att han inte kan sova då heller ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!