• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

sen måste jag ju även skicka en hälsning och stor kram till PB,  och vad roligt att ni skaffat hund. Jag är ingen hundmänniska, men är alltid imponerad av lydiga hundar, och det är jag säker på att detta kommer bli, inget tiggande vid matbordet här inte?

Hoppas du kan ta till dig glädjen av att ha en söt liten hund hemma till sällskap och vad roligt för din son, nästan så man önskr få vara där och se hans glädje när ni berättar?

• Lapinette

Jag firar gärna lite då och då ... det behöver inte vara någon speciell dag som någon annan har bestämt i kalendern. Det är min filosifi - fira så ofta man känner för det !

porchez - blev det en kanin (tatuering)?

• Lapinette

Tror det blir underbart som hund i passionsblommans vård!

• kängu

PB, ååååh de där valparna är så söta! Min vovve såg ut nästan så när vi hämtade honom för snart 7 år sedan. Vilken underbar resa ni har framför er Min Z är min "första bebis" och betyder så himla mkt för mig. Är aviis på er!!

• Lapinette

Varför skriva lååånga, meningsfulla inlägg när man kan skriva många och omeningsfulla (heter det så)??!! Om man gör en visa endast på kaninen så får man nog enbart en massa korta, ytliga inlägg (måste prova).

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-02-15 21:01:41 följande:
    Varför skriva lååånga, meningsfulla inlägg när man kan skriva många och omeningsfulla (heter det så)??!! Om man gör en visa endast på kaninen så får man nog enbart en massa korta, ytliga inlägg (måste prova).
    Hihi, kanske heter det "meningslösa"? Fast det är de ju inte. Inläggen menar jag.

Vad skönt att ni tror på mig som hundägare. Själv känner jag mig ganska nervös. Inte minst för att jag avskyr när folk inte har ordning på sina hundar, och nu lär jag väl få skämmas, när jag säkert inte kan fostra min egen. Som innan man själv fick barn typ...
    Men tigga vid matbordet-DET kommer den inte att ha något för, parveln.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

pb - tack ... får jag skylla min hjärslöhet på att jag samtidigt sitter och renskriver mina anteckningar från japanskan? *snälla*

Så klart du kommer att klara av att uppfostra din hund. Jag tror att du kommer att stormtrivas som hundägare (det skulle jag också göra bara maken gav med sig).

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-02-15 21:13:43 följande:
    pb - tack ... får jag skylla min hjärslöhet på att jag samtidigt sitter och renskriver mina anteckningar från japanskan? *snälla*

Så klart du kommer att klara av att uppfostra din hund. Jag tror att du kommer att stormtrivas som hundägare (det skulle jag också göra bara maken gav med sig).
    Hai!
    Eller wakarimaska anji-san
     wkarimasu, wakarimasen...

dooozå!

Nä! Jag kan verkligen inte japanska!
  • Lapinette

pb - det kan du ju visst det .. det du skrivit är ju japanska.

Wakarimasen - jag förstår inte
    Wakarimaska - förstår du

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-02-15 21:21:37 följande:
    pb - det kan du ju visst det .. det du skrivit är ju japanska.

Wakarimasen - jag förstår inte
    Wakarimaska - förstår du
    Man är väl gammal nog att ha sett på Shogun...

Är "Hai" Ja eller har jag drömt det? Och vad var det där "dåzå"?

Jo förresten! jag kan en massa sushi-ord också! Det är mycket viktigt!
    och harakiri, kamikaze, honda, mitsubichi, shiba...dojo, ninja och de där pappers...origami! HA!

Åh! Om jag inte behövde bry mig någonsin mer om vad man skulle behöva göra för att tjäna pengar, så kunde jag gärna läsa språk resten av livet. ord är så kul!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!