• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Oj vad mycket olika saker det skrivs om idag. Stor kram till AM - kämpigt att vara på olika våglängd i allmänhet och i synnerhet en sådan dag.

PB - åh vilka sötnosar! Åh vad glad sonen ska bli också! Dagens bästa nyhet!

Här nojar jag inför morgondagen, dessutom har dottern börjat kräkas ikväll så vill det sig illa åker jag väl på det så att det inte blir något VUL. Vinterkräksjukan känns så onödigt efter typ 2 dagar hemma per vecka i fyra veckor.
    Hoppas det är något hon ätit eller så.  

• muggles
    passionsblomman skrev 2011-02-15 21:38:44 följande:
    Jag tror du skulle bli rik som ett troll om du lyckades göra en balanserad kombination här Mugglan.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja fast kombinationsmjukvara kostar extra Men ev kan jag fixa en migrering...

Frullan: kram på dig! Så ledsamt med missfallet, förstår att du har svårt att ta dig igenom det.

PB: vad härligt att ni bestämde er för hund ändå! Jag tror det är helt rätt beslut. Det blir ngt positivt att fokusera på, en nystart. Och husdjur blir ju som familjemedlemmar och tillför så otroligt mkt.

Lappis: fy vad seeeeegt med kön!

Parnassia: fy vad jobbigt med sömnproblemen! All sympati från mig.

Imorgon vid 14-tiden har vi ul-kontroll igen (har det redan gått 2v sedan sist?!), håll tummarna. Allt känns bra men man vet ju aldrig.

Jag har börjat sova dåligt: nattkisseri ett par ggr/natt plus att jag vaknar några ggr till av ont i bäckenet och så skaver handledsskydden. Men det är väl max 10v kvar av denna graviditet så jag ska väl stå ut. I övrigt mår jag rätt bra. Åååååhhhh, vad det är underbart när magen funkar igen! Lactulos is my dearest friend...
  • muggles

Vi firade faktiskt inte heller Alla hjärtans. Vi brukar vara dåliga på att komma ihåg att fira det och i år när det var en trökig måndag och allt. Vi firade lite i fredags istället med hemmagjord räkmacka, rosa gerbemini och "onsdag"   Det kändes mer rätt en fredagkväll.

• muggles

AM: förlåt att jag skämtade - det är ju en jäkla skit när det blir så fel allting.

• muggles

Moa fick känna på Adas sparkar ikväll och hon sa: "mamma bebisarna hälsar på mig!"

• passionsblomman
    muggles skrev 2011-02-15 22:00:11 följande:
    Moa fick känna på Adas sparkar ikväll och hon sa: "mamma bebisarna hälsar på mig!"
    Gulle-Moa! å se om hon inte framöver kommer att reagera något annorlunda på småsyskonens eventuella sparkar...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • porchez

jag är dåligt på att vänta ut... snart smsas jag själv istället

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!