• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-02-15 18:05:46 följande:
    Kolla här tjejer vem jag ska åka och hämta på lördag:

Eller det KAN vara den här också:

Eller den här:

Uppfödaren vågar inte svära på vilken som är vilken, för de är visst väldigt, väldigt lika. Men en av dem är det och han ska bo hos mig.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Åh vilka fina tussar Hjärta
    Stort och varmt grattis till valpen!!!!
    Kram på PB med familj och kram till alla andra också!!!

Åkte ner i ett jättedjupt hål nu på kvällen så nu tar jag mina mörbultade händer (akupunktur i dag) och går för att grina en skvätt i kudden!
    Är hemma och sjukskriven i morgon så då gör det inget om jag vaknar rödmosig.

Läser i kapp resten i morgon  
  • sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-02-15 23:29:46 följande:
    Alltså, NU måste jag verkligen lägga mig..."Varför ska hon gå till dagis mitt i natten?" hallå! Hjärnan? Kontakt...

Piggelin, åh! *andas ut* då hoppas jag det löser sig "Det lööööser säj" som jag brukar säga...

Skitkul att du gillar Prinsgatan. Det ska bli jättekul att SE ALLA BILDER sedan, på brud, klänning, bukett och hela killivitten...*blinka blinka*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

PB-måååååååååååååååååste du bo så långt bort när en söt liten bedårande valp kommer till er
    Maken och jag är hemskt sugna men vill gärna ha en hundgård först eller hitta en annan smidig lösning där hunden kan vara medan vi är borta, så tååååååålamod!

• Ore

PB: Sööööt liten hund. Satt faktiskt och funderade i morses på varför du inte tittat in i tråden på ett tag, så det var skönt att höra från dig!

Sweet: Skönt att det är igång med advokatsnurret. Tack för input om de inre organen, jag har haft i bakhuvudet att det kan vara det, men maken tycker ändå att lillkillens mage är större än "alla andra barn på babysimmet". Jaja, då är det väl så, har jag tänkt. Den plattar ju till sig när han ligger på skötbordet, så jag tror ju inte det är någon fara.

Lappis: Ingen har lika mycket energi som ett barn, men man hänger med rätt så bra ändå. Sedan är man ju två föräldrar som kan turas om... Blir den ena trött vid skridskoåkning med barnet, så kan man ju lämpligen gå och duka upp fika, eller något sådant. För övrigt så handlar ju det om fysisk ork, och det har ju du och maken gott om. Bra mycket mer än en otränad, överviktig 20-åring, t.ex...

BS: Åååhhh, vad mysigt att Iris är så snäll mot Astrid!

Mugglan: Moa kommer nog gilla småbröder också, även om hon blir litet besviken till att börja med Min systerson gillar alla sina tre småsystrar. Fast nu är han litet luttrad, och vågar inte hoppas på att någon av kommande tvillingsyskon är en pojke. Syrran tror däremot stenhårt på att det är en av varje. (Hon har dock hittills gissat rätt kön på 1 av sina 4 barn, så hennes gissningar ger man nog inte mycket för. Men den här gången kommer hon ju ha minst 50% rätt, eftersom det de facto måste bli minst en av varje kön...)

Min snart femåriga systerdotter frågade förresten häromdagen om inte bebisarna i magen blev kladdiga när det kom mat på dem...? *sött*

Porchez: Vi firade inte alla hjärtans dag, blev inte ens några semlor eftersom jag fick semletårta på jobbet Men jag förstår ändå att man lätt känner sig litet extra ensam. Vi valde ju bort firande, medvetet.... Det är ju lättare då. Hur går det med jobbansökan, förresten?

September: Usch, hoppas du slipper bli sjuk utan kan komma iväg och göra VUL.

• Liten med Mindre

Verkligen söt vovve på väg till casa PB.

Ore - tror säkert inte det är något problem med magen, om han inte har ont eller fiser mycket.

BS - mysigt att Iris gillar Astrid så.

Mindre gillar sin lillebror, men har får en del råsopor och puttar som är avsiktliga helt klart. Vi blir ju vansinniga på henne när hon gör sånt - vad ska man göra? Är så nära att kilppa till tillbaka ibland  så jag får hoppa på stället för att låta bli. Här om dagen kröp han o grät på golvet efter att ha blivit skrämd när strykbrädan föll - då kommer hon o sparkar honom i magen för att han ska vara tyst?!?! Det går verkligen inte in att man inte får sparkas rivas bitas slåss. Och i det här fallet var hon ju inte ens drabbad utom att han grät högt. Igår puttade hon bort honom så han föll raklång i klinkergolvet. Usch vad det är trist med sånt.

Senaste taktiken är att hon tvingas försöka trösta honom efter inledande utskällning, och sen allvarligt samtal. Vet inte om det går hem. Lilleman vill ju inte tröstas av henne direkt...

Ore - hur går det på jobbet?

• fru AM

Men Ore: kan det inte två killar eller två tjejer som din syster väntar? Eller VET de att det blir en av varje?

Angående åderbråck så gick kanske några av de jag fick under graviditeterna tillbaka men jag hade så mycket att det inte var så mkt att hurra för ändå ... Så svisch iväg till doktorn och *knips-knips-fssst-dra-dra* ... Nu har jag glömt hur många löpmeter otjänliga ådror han drog ut ur min ben men det var mycket. Jag hade väldigt mkt åderbråck och har ju dessutom lång ben ... Benen är riktigt ok nu - bättre än på många många år - men någon benmodell blir jag aldrig.

• fru AM

Oj, Liten: jobbigt med Mindreilska mot lillebror. Det kan ju ha att göra med den fas HON är i hur hon reagerar på rivalitet osv. Det går ju över men jag förstår att det är mycket jobbigt nu.

Ego: idag får jag förhoppningsvis veta hur det blir med Yasuragi ...  

• Lapinette

Och jag fortsätter med inslaget "kort och koncist".

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!