• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Ah, Vemdalen - kul! När åker du Lappis? Imorgon? Hur var middagen i helgen? Ngt inlägg du kan hänvisa till,  maila gärna annars!

PB - katter & hästar & jag är ingen bra kombo alls, men hundar brukar funka! Fast jag kanske inte klappar hunden så mkt  ändå (plus att jag är aningen hundrädd - men en liten söt valp är ng svårt att blir skraj för ) Jag tar med medikamenter alldeles oavsett, för säkernets skull!
    Ser fram att hälsa på & byta miljö några dgr! Vi kan väl titta mer seriöst på datum, bara bröllopet & dopet är över!

• Piggelin1

Porchez - jag kände mig lite nöjd igår - skickade ett alla-hjärtans-kort till min (& Mugglans) väninna som är singel, vilket uppskattades mkt

• Piggelin1

Lappis - japp, ska absolut kolla upp tjänsten. Den nuvarade har jag haft några år nu & det börjar kännas att det är dags att byta jobb igen nu för att göra ngt nytt. Tror inte att jag kommer vidare så mkt där jag är nu. Visserligen fick jag veta förra veckan att min närmaste chef sagt upp sig & M2B försökte peppa mig att det kunde vara ngt att söka den tjänsten, men är faktist inte alls sugen, som det känns just nu, oavsett hur bra/taktiskt det vore för karriären.

• sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-15 21:30:34 följande:
    Jag el Koko kan programmera om honom annars? Vilket program och vilken version vill du ha? "Hjälpsam hemmaman 2.0" el "Amorös gigolo 1.5"?
    Hahaha! kan man inte få en mix????
    Amorös hjälpsam gigolo som hemmaman.... 2.5
    ?????

Fast just nu känner jag att jag är jädrans nöjd med min.
    Ojojoj sådana här saker som vi går igenom nu gör att man svetsas samman mer och mer.... På ngt vis känner vi båda verkligen att oavsett hur det går med green card och fan och hans moster så har vi varandra och DET känns så jävla skönt just nu måste jag säga. När resten av marken gungar rejält under fotsulorna...  
  • Piggelin1

Godnattkramar till er allihopa Hjärta
    Tänker på er mkt även om jag innte hinner hänga här just nu...

• passionsblomman

Piggelin, Haha, ja blir du rädd för den DÄR parveln, då måste vi ha terapi!
    Förresten så är just den här rasen en sådan som väldigt många allergiker klarar bra, det beror på att de har mer "hår" än päls, eftersom de blir jättelånhåriga ifall man inte klipper dem. De saknar underull och fäller ingenting.

Men du, katter har jag! Två stycken ju!Obestämd Men vi har ett rum där de aldrig är-då får du sova där! Och så får missarna hålla sig ute mesta tiden. Jag ska ändå styra upp att de har sin mat och så i källaren nu, så inte hunden käkar av deras.
    HOPPAS du klarar dig då??? Blev du dälig när du var hos oss sist?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sweetstreet
    porchez skrev 2011-02-15 22:16:26 följande:
    ja det är samma kille, jag är inte kär, men jag mår bra av att umgås med honom... 
    lagom kryptiskt svar va, jag vet inte bättre själv

Hmm....
    Låter bra iallafall!  
  • Piggelin1

PB - det löser sig, speciellt om jag/vi får sova i ett rum där katterna aldrig är. Vissa katter funkar, andra inte alls - har ingen riktig koll tyvärr. MInns faktist inte om jag kände av ngt i somras, möjligen lite, men hade det varit mkt, så hade jag kommit ihåg det tror jag. Är de dessutom mest ute, så ordnar det sig!

• sweetstreet

September,
    jag håller tummarna föra tt du kan gör VUL imorgon och att allt är bra!
    och att ni slipper kräkas....  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!