• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Nu måste jag kila!
    Puss och kram till alla som behöver!

• fru AM

Jag tror Porchez har tatuerat in alla våra namn och avatarer!? Visst är det så? *lägger huvudet på sned*

(Även jag led av Valentin i år. Det blev inte alls kul och jag tänker inte fira det mer.)

• porchez

AM - vad tråkigt, men den är väl som alla andra dagar man bygger upp förväntingar att just DEN dagen ska allt vara så rosen sött. Och så lätt det faller. Men blir orolig att du inte alls haft det bra

Sweet -  lite så jag kände att nån vän eller någon i familjen (läs min mamma) hade kunnat hört av sig, men nada... Men jag skickade sms till alla mina vänner när jag inte orkade vänta mer, för då får man ju alltid ett svar ifrån dem Lite små ledsen på min mamma just nu också då hon sällan hör av sig längre, men jag tror det beror på att hon träffat en ny gubbe och faktiskt är kär den här gången, kul för henne, men jag gillar inte att bli bortglömd för det...

AM igen, du har nästa rätt... Min egen avatar hade jag faktiskt med som bild, så två hibiscusblommor på magen/sidan, men inte i färg, utan grå,svart med mycket skuggor, lite svårt att förklara...

• viktualia

Frullan - skönt att se dig här!! kram kram kram på dig!!

AM - usch! tungt att läsa om hur deppad du verkar vara efter gårdagens våglängdskrasch!! *kramar om*

Ego - Trollet har klarat 1 årskontrollen strålande idag!!

• muggles
    Lapinette skrev 2011-02-14 14:28:29 följande:
    mugglan - En av anledningarna till varför jag fortfarande är kvar här. Fast jag ska ju äta lunch i nästa vecka med min fd chef och då (när han erbjuder mig jobb ) begära en chefstitel (fast jag har redan en här .. men inga underordnade) och en rejäl lön. 
    Det är nästan som jag. Jag är ju produktchef - vilket jag brukar säga är perfekt för produkterna käftar inte emot HAHA!
  • fru AM

Men Porchez: menar du att du bara har EN bild på magen? Inte allas våra avatarer!? Gjorde det ont?

Jag hade inte byggt upp några förväntningar inför Valentin eftersom jag var så arg redan - det bästa hade varit om ingen av oss hade försökt fira något men så blev det inte ... Det blev helt fel helt enkelt. Jag kommer skita i Valentin hädanefter. Det är ju ändå bara hitte-på. 

Nehej! Dags att gå och sura i soffan!

Ses! 

• viktualia

Nenne - oj... april... jag som hade tänkt att hälsa Pricken och dig nu när jag ska jobba deltid.. tänkte ta en tur över dagen från mitt östra basläger... får återkomma med datumförslag...

• porchez
    fru AM skrev 2011-02-15 20:06:04 följande:
    Men Porchez: menar du att du bara har EN bild på magen? Inte allas våra avatarer!? Gjorde det ont?

Jag hade inte byggt upp några förväntningar inför Valentin eftersom jag var så arg redan - det bästa hade varit om ingen av oss hade försökt fira något men så blev det inte ... Det blev helt fel helt enkelt. Jag kommer skita i Valentin hädanefter. Det är ju ändå bara hitte-på. 

Nehej! Dags att gå och sura i soffan!

Ses! 
    Ja, fruktansvärt ont, hade det inte gjort så ont, hade jag övervägt alla era andras avatarer också
  • Lapinette

Nu har jag varit och hjärntvättats på japanskan. Hon går så snabbt fram att jag bara måste renskriva och repetera ikväll samt ta med böckerna till Vemdalen. Läser man inte på och repeterar typ hundra gånger så kan man lika gärna skippa att gå dit. Vi satt idag och berättade vad vi heter, var vi bor, vilket telefonnummer vi har, nationalitet, vilka språk vi pratar etc. Obs, det var det andra kurstillfället ikväll. Galet!

mugglan - ahhhh, produktchef vore något för mig! För vanligt folk orkar jag bara inte bossa över (även om jag gjort det tidigare).

Porchez - förstår att du undvek allt och alla igår. Själv har jag inte firat allahjärtans någonsin .. nu ljuger jag (en gång) med maken för det är alltid den årliga stora telecommässan i Barcelona (förut i Cannes) just den här veckan varje år. Fast nu var han ju gullig och tog mig ut innan och någon gång har vi varit ute och ätit efteråt men rent generellt bryr jag mig inte om just det här datumet ..Men usch, nu dravvlar jag på.... förstår dock att denna dag är jobbig om man är ofrivilligt singel.

Sweet - jag känner åtminstone EN tjugoåring - mitt brorsbarn! Han har redan åldersnojja och tyckte det var HEMSKT att fylla 20 år. Jösses, på min tid var man överlycklig över att bli 20 och få gå på bolaget .

• muggles
    sweetstreet skrev 2011-02-14 21:16:22 följande:
    Oj ser massa konstiga typos. Skriver på iPhonen och kollar ej texten o då blir det alltid knäppa ordjusteringar...
    Jag har ju iofs Android och ingen IPhone men jag har aldrig problem med konstiga ord. Har appen Swiftkey och det verkar funka bättre än vanlig "T9" om det är det ni andra använder? Swiftkey lär sig alla "mina" ord från mina sms mm, så ibland behöver jag bara fylla i första bokstaven så har den gissat rätt ord. Ganska smutt faktiskt.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!