• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Telis - nu påminde du mig om att jag glömde min Gruyère i kylen hemma. Hade en bit jag tänkt ta med till jobbet istället för den mesiga prästosten jag har där. Får försöka komma ihåg imorgon.

Vickan - härja försiktigt!

• _koko_

Tjohoooo!!! Hurra för Ada och Beda och Hurra för Septembers lill*!!!! Hurra också för hattis trötthet.

Sen vill jag skicka en kraaaaaaaaaaaaaam till EA! Bara för att.

porchez - Skönt att han hörde av sig, men jag tycker inte riktigt om hans beteende... Det låter så utstuderat när han inte svarar direkt. Ok att man inte hör av sig på minuten, men att det alltid verkar gå en eller flera dagar? Menmen, det kan ju betyda något eller ingenting, vi får väl se. Så länge du inte mår dåligt av det. 

oupsie - Kossan!

9e mars, vad KUL!! Potentiellt 6 pers alltså, tack för summeringen AM. Jag väntar till efter helgen och bokar sen, kanske kan vi bli ännu fler?

Nu ska jag äta frukost och sen jobba, jobbar hemma idag och ska ta en långpromenad med en kompis på lunchen. Tänkte jag byta jobb, hmm, kanske dags att omvärdera det...

• Tinga

Hej i tråden!

Har bara skummat lite snabbt och sett att Ada & Beda växer, Hattis är fortfarande gravid och September likaså; hurra och grattis för alltihop!

Och Snaily ska flytta förstår jag; spännande!

Tänk vad mycket som hinner hända bara på en vecka. (Det har säkert hänt mycket mer, men det hinner jag inte läsa ikappp. Räknar med att få veta det ändå om det var något väldigt viktigt. )

I måndags kväll kom vi hem från vår semester, som var jättehärlig. Vi hade fint väder i princip hela tiden och har njutit av att vara lediga. Men fy fagerlund vad kallt det är här hemma; i tisdags morse fick maken putta ut barnen genom dörren för att överhuvudtaget få ut dem. Och igår när jag skulle lämna på dagis sa Piff "Mamma, ska vi gå och bada nu?". I wish!

Nu är det full fart här hemma igen, så jag har inte hunnit in här förrän nu, och det blir tyvärr bara en snabbis.

Kram på er allihop!

• smint

Spetember: Hurra för ett bra VUL.

Oupsie: Härligt att daisy gått upp i vikt, jobbigt att hon är gul fortfarande, men det ger väl med sig snart får vi hoppas.

Snaily: Skönt att ni nästan fått tag i en lägenhet.  Vilken del av stan vill ni bo i sedan?  eller är det där ni ev får lägenheten som är det mest optimala?

Idag blir det lite städning här, på söndag kommer mina föräldrar upp och hälsar på och stannar veckan efter. Skall bli så mysigt med sällskap och framför allt att få lite hjälp att underhålla Tilde också Shit vilka trotsutbrott det är nu.. Men fördelen med att jag nu inte ammar är ju att vi kan göra saker bara hon och jag lite då och då..  så det känns bra.  I helgen tyckte hon att lillebror skulle flytta hem till farmor .... men men det tar nog tid att smälta detta för henne..

• smint

Tinga: Välkomna hem, förstår kontrasten med kylan.. min bror åkte till Thailand i måndags så han var ganska nöjd   Härligt att ni haft det varmt och skönt och att ni är fyllda med ny energi. 

• Liten med Mindre

Tinga - välkommen hem! Skoj att semestern blev bra för alla. Vart åkte ni (har nog missat resmålet)?

Porchez - jag var jättekär i en kille ett tag - och han var precis så där opålitlig med att höra av sig. Visste aldrig var jag hade honom och vad han ville. Var för feg för att fråga rakt ut på den tiden. Mådde kasst rätt många gånger, sen kände jag mig jättepriviligierad när han hörde av sig o ville vara med mig (också en som hade många tjejkompisar). Skönt att det ebbade ut, även om jag säkert skulle bli fånigt glad om han hörde av sig igen ändå som kompis.  

Vill ha ost nu!

• Liten med Mindre

Förresten - Tinga, Mugglan eller annan Tysklandsresenär - jag funderar på att ta med något till de kollegor jag ska träffa i Tyskland nästa vecka, som tack för att de ägnar 1 vecka åt att lära mig hur de jobbar.
    Vet ni något speciellt som skulle kunna vara uppskattat?

(Annars blir det nåt godis från flygplatsen - det går väl alltid hem.)

• muggles
    start september skrev 2011-02-16 17:59:03 följande:
    Åter från VUL och där sprattlade en normalstor liten en! Jag vågade aldrig tro utan all glädje bara sköljde över mig. Nu ska jag fortsätta att inte stressa men inte heller berätta för familj förrän efter KUB eller v 16 eller så.

Tjoho! 
    Ååååhhhh, alla hår på kroppen bara reste sig upp i givakt! Vad skönt Sept - äntligen!!!
  • nennesjuttioåtta

hejhej!
    Muggelibuggeli – WOHOOOO! Vad härligt med fint UL! Heja Ada & Beda!
    September – WOHOOOOO! Vad härligt med fint VUL! Heja eh ... vad är arbetsnamnet?!? Maple leaf?
    Hattis
    Välkommen hem, Tinga!!
    Vickan – Hör av dig så kan vi ses!
    ÅÅÅh ska ni ha ost-tråddejt?! Vad mysigt! Utom håriga ostar då, de är otäcka. 
    Sweet – hoppas det gick bra hos advokaten!
    AM – mäh, jobba lite hårdare, hyresnämnden kanske?!?
    Ego – nu har maken köpt jättesexiga plastkoppar till mina såriga bröstvårtor. Hoppas de läker snabbt nu, det går ju upp när han ammar men det känns redan bättre. I natt fick han en flaska ersättning istället för det gjorde så ont och då sov han hur gott som helst sen. Så jag mättar nog inte tillräckligt ändå, trots att han snuttat igång produktionen igen. Fast å andra sidan, jag kanske ska försöka truga i honom båda brösten (fast han hinner ju somna!). Fast det är bara på natten som han blir hungrig varannan timme . Nåja. Igår var vi hos kompisar och åt. De är gravida mer än halvvägs (ingen nyhet) och tydligen är det via IVF! Skumt, jag blev helt överlycklig! En till som vet hur det är! Fast de hade ett känt problem så de hade inte försökt så länga som vi utan gått direkt på IVF. När vi kom hem hade Nancy letat igenom hela huset och trashat 3 nappar. Nähäpp. Nu ska jag göra mig en kopp varm choko. 

• Tinga

Liten - tack! Vi har varit på Gran Canaria. Mamma fyllde 60 och bjöd med hela klanen.

Hm, vad köper man till tyskar? Torkat älgbajs, kanske? Lär finnas på burk att köpa, har jag hört. Funderar på om något lite "exotiskt" i matväg skulle funka, typ en burk hjortronsylt eller något annat typsikt svenskt?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!