• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Mopedvin: jag är en otålig sort så förmodligen blir det färdiga blommor. I höstas planterade dock jag och Moa krokuslökar och lite tulpanlökar, så det ska bli spännande att se om de kommer upp! Men i andra fall blandar jag mest in lökar i sexsammanhang MOAOAHAHAHAHA (och mat)!

• fru AM

Mugglan: jag vill inte ens försöka tänka på vad ni gör med de stackars lökarna i sovrummet ... Hur många får man plats med liksom?

• Snartis

Nu har jag bokat bord på Divino till nästa helg

Mugglan: Skönt att tvillingarna mår bra och växer.
    Är inne helt på din linje  med växter, har inga svåra blommor. Har nog nästan bara orkideer och garderobsblommor sen kan jag lyxa till med tulpaner men de lever ju inte iallafall så länge
    Vid vårt hus har jag nästan tagit bort varenda rabatt, orkar inte rensa och hålla fint. Hade en lång länga med rosor som jag flyttat bort hahaha
    jag är lite inne på att göra stenrabatter som flera i området gjort, så smidigt och snyggt. Då är det bara ställa ut krukor med blommor om man vill.

Opsie: verkar som du har hamnat i amningskoma

PB: herregud vilken söt luddsak förstår att sonen är glad.

Själv har jag börjat känna redan en till liten vilding. Känns som den kör pooldance runt min navel på kvällarna.
    Fast än är det bara jag som känner, maken känner inget än. Men om det fortsätter så här så är det nog bara fråga om dagar innan han gör det.

• Snartis

hahah skulle vara poledance inte pooldance

• muggles

Snartis: mysigt med sparkar/buffar! Ja jag vägrar också rabatter! Ok då, gick med på en liten minitulpanrabatt (el om man ens kan kalla det så) pga att maken hemskt gärna ville ha. Men det blir inget rensande, det räcker så bra med att behöva rensa runt häckens rötter då och då.

• passionsblomman

Haha! Knasfior!

Mina balkonglådor och krukor är inte ett dugg roligare, ifall det är någon tröst för någon.

Mugglan, lökväxter öht tål nån grad under nollan. Det är därför de är bland de första upp på våren.

Jag planterade Penséer ihop med Tête á tête i våras och på höjd i krukan hade jag en hängsälg som gav lite volym uppåt och dessutom väldigt fina små videkissar som sedan lockade mängder av humlor, bin och nyvakna fjärilar. Lökarna är numera nertryckta i en rabatt, Penséerna iväghystade åt ett håll där de kan fröså sig om de vill, och hängsälgen, som ju är ett litet träd, är planterat, och har för övrigt redan fått små små videkissar igen. (ni vet att sälgen är superviktig för insekterna som inte har något annat att äta först på våren, va?)

Vi beskar äppelträd så mycket vi hann och vågade också. En rejäl gren fick bli påskris på verandan. När påsken var slut slog den ut i full, doftande blom, så när man öppnade ytterdörren doftade det äppelblom.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!