• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

AM - låset fick jag till det facila priset 40 kr. Flygfrakten stog ju företaget för.

• Liten med Mindre

Bs - skoj med tjejkväll! Gör inte mitt misstag att ringa hem för att kolla hur det går.

• Liten med Mindre

Am- gärna fredagsdrink. Bara den är varm! Huttrigt värre idag med bara baguette på gående fot till lunch? Nån med bra tips på annat än överbliven glögg?

• viktualia

Snigeln - nu blev jag också nyfis, vart är ni på väg att hamna? Själv står jag i bostadskö i min hemstad, som nån slaga försäkring... vem vet liksom..

Ego - drar hem tidigt för att fira sonen. Konstigt att han redan är ett år!!!

Oms - grattis till stora dottern!

Alla- Skåååååål på er!

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-18 15:55:07 följande:
    Snigeln, va, du menar att vi kunde ha supit oss aspackade hela veckan och har missat chansen? Verkligen skräp. Jag förstår att det kan bli långt att pendla, inte för att jag vet var maken ska jobba.
    härlig du är BS
  • Tinga

Skål på er, säger jag också! Skål

Liten - mitt stående tips när det gäller varm vinterdrink är Kiviks Varm & Kall. Den finns i 2.2%-ig form på ICA och 7%-ig form på Systemet. Stoppa gärna i lite fintärnat äpple också, eller spetsa den med calvados om du vill ha högre alkoholhalt.

• porchez

och nu säger jag bara en gång för alla, jag lägger ner det här med killar! .-(
    påminn mig om det nästa gång jag bara tralla här om någon av det andra könet...

• muggles

Vilken bokstav är det man använder för att infoga en länk till ngn annans profil på FB när man gör en statusuppdatering? Jag har glömt det...

• fru AM

Men Porchez (jag vill hela tiden ge dig ett smeknamn men Porris låter ju lite konsttigt oss emellan )
    Vilket bra orkidetips - med lösa fejkstänklar i riktigt underrede! Helt genialiskt faktiskt!

Och min lägenhet torde vara perfekt för okidéer - gammalt och dragigt ... men nähä!!! 

NU MÅSTE jag ha en IRL-drink snart - måste mota bort en begynnande förkylning med ngt starkt. Wirren är slut - vojne.... Får gå och rota i vårt bisarra barskåp 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!