• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Skål! Ikväll blir det ostbågar och rödvin!

BS
    Fast vi ska tyvärr inte bo i den mysiga småstaden (det blir för långt för maken att pendla), utan i den högst omysiga hålan västerut...

• snaily

BS
    Är det vanligt penicillin ni äter så är det egentligen inget problem att kombinera med alkohol... Fast i och för sig kanske bra för kroppen att vara nykter för att kunna läka av infektionen.

• nennesjuttioåtta
    Skål
    Skål
    Skål
    Skål
    Skål
    Borde egentligen plocka ur och i diskmaskinen och packa och städa undan lite medan Pricken sussar men jag blev så törstig. Skål på er!

AM – MY GOD vilken gudinna du kommer svassa omkring som. En våt dröm för noisette-älskare! Jättevacker klänning, förstår om boobsen ramas in fint. Om du trashar den på festen och river av den vid livet så kan jag ha den som långklänning sen.

Snaily – Önskar jag kunde hjälpa er med flytten på något vis! Inte för att jag gillar att flytta, men jag gillar att hjälpa (om det blir flyttpizza)

typiskt, dåligt batteri i den här mackapären 
  • nennesjuttioåtta

fast jag i nougat, säger so Mugglan – då skulle jag verkligen försvinna in i bakgrunden (where I belong). 

• nennesjuttioåtta

OSTBÅGAR (versaler!)

Åh herregud, det var länge sen!  

• porchez

hallå hallå, här var det lugnt idag, är alla ute och njuter i det härliga vädret?

Har precis varit på systemet och handlar det vin som Lappis rekomenderade förra veckan, men väntar ett tag till innan jag häller upp ett glas, nu är det Marabou choklad med daim som gäller, försvinnande god.. Mmm....

Ni pratade om Orkidér nån dag såg jag, de trivs bäst i gamla hus med lagom drag i, för rätt luftfuktighet eller var det var har jag lärt mig, därav att de trivs på vissa ställen och andra inte, även om man tar hand om dom "rätt".
    Sen på tal om sidenblommor, så finns det stänglar att köpa som blommor, som man kan stoppa ner i krukan mitt bland bladen när blomman inte blommar av sig självt, och sen när nya stänger växer upp tar man bort den, idag finns det ju så fina fejkblommor så man knappt kan avgöra om de är ritkiga eller inte ojoj, nu kom vi lite in på mitt jobb och jag blir nördig

Smart med kombinationslås på gymmet! måste skaffa!

Tråkigt med penicilin BS, men kul med tjejmiddag. går det bra att lämna båda barnen med maken nu?

• nennesjuttioåtta

oki, nu har jag iaf gjort 2 av 3. Får bli att packa när P kommer hem om en liten stund. 

• nennesjuttioåtta

*tittar ut* Fint väder? Jaooo ... här har det mest snöat stora yviga flingor idag. Har ni sol Porchez (såklart ni har )?

• BrudSommar2006

Snigeln, va, du menar att vi kunde ha supit oss aspackade hela veckan och har missat chansen? Verkligen skräp. Jag förstår att det kan bli långt att pendla, inte för att jag vet var maken ska jobba.

• BrudSommar2006

Parnassia, jag har inte provat lämna barnen med maken på kvällen än men det blir väl lika knepigt för honom att lägga båda barnen själv som det är för mig antar jag, varken mer eller mindre.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!