• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Men haloj Mugglan - jag har inte sagt grattis till fint UL, tjoho Nu är det välan bra vibbar som gäller för oss alla hoppas jag!

Grattis Sweetan att det gick så bra med lämningen och att kvällen blev lyckad Är barnvaktslämningen jobbig så får man ju inte riktigt den där entusiastiska starten på vuxenkvällen direkt kan jag tänka mig.

• muggles

Sweet: SKÅL!!! Vad gör man på President's day?

• Hattis

PB - låter ju som ngt konkret iaf med sköldkörtelvärden - men kluvet ändå, hur mycket ska man jobba med sig själv om man har en sköldkörtel emot sig? Låter supertufft. Det verkar som om du har vårdkontakter som vet hur slipstenen ska dras hos F-kassan iaf - jätteviktigt och jättebra! Kram! (inte alls avundsjuk på din resa btw ... )

• Hattis

Gnällig Hattis har ont i halsen   Men en snäll make som kommer med rollokola och fixar räkmackemiddag. Har köpt hallonsorbet till På spåret, längtar redan.

• muggles

Sweet: mat/bröd var också en bra idé till grannen!

Hattis: ja visst var det dags för lite flyt i tråden nu efter alla katastrofer?!

Vi har varit och provat babyskydd på NTF (vi ska hyra där) idag och det visade sig som tur var att det kommer att få plats alldeles utmärkt så vi slipper byta bil i brådrasket! Nu kan man dessutom hämta ut dem på Östra sjukhuset - vilket ju passar oss väldigt bra iom att vi dels inte vet när barnen kommer och def inte när de får komma hem.

• Hattis

Vad smidigt med babyskydden Mugglan! Om det någon gång blir aktuellt för oss att åka hem med en bebis så blir det ngn taxi med babyskydd.

• sweetstreet

Mugglan,
    hm vet inte riktigt..? jag vet bara att dagis är stängt vilket innebär en hemmadag med lilltjejen....
    Jag har fortfarande extremt dålig koll på alla amerikanska helgdagar... De flesta infaller dessutom på måndagar under januari och februari! varför inte i april eller maj när det verkligen är najs ute?? Kan man fråga sig...
    Jaja...

Hattis,
    japp det blev sååå lyckat!
    Och det roliga med barnvakteriet är att lilltjejen BADADE med sin kompis! Annars är nämligen just bad ngt hon totalvägrar hemma med oss just nu. Men igår var det tydligen ett tjatande om att hon ville bada med kompisen hahaha! De är för roliga!

PB,
    jag håller som sagt med hattsi i att det kanske ändå är positivt att de hittat ngt som faktiskt verkar vara ngt man bör åtgärda. Förhoppningsvis kommer du må mycket bättre om du kan få medicin.

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 17:49:17 följande:
    Gnällig Hattis har ont i halsen   Men en snäll make som kommer med rollokola och fixar räkmackemiddag. Har köpt hallonsorbet till På spåret, längtar redan.
    AAAARGHHH!!!
    INTE skriva rollokola OCH RÄKmacka i samma inlägg!!!!!

Som utlandssvensk får man ju nippran då!!!

MEN vi HAR faktistk en påse svenska räkor i frysen sedan senaste ikeatrippen! HAha!
    Kanske ska man festa på den ikväll?????

Just räkor saknar jag mycket..

Åt förresten mjukt tunnbröd imorse. Framtaget ur frysen. Mmmmmm!
    Nu har vi bara ett paket kvar.... 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!