• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Hattis!!!
    Vad fasiken! narvik och räkor!
    Jaha här sitter man och visar sina svaga sidor och vad får man för det. SALT I SÅREN!!!!!

Just rubb it in .....

Tur jag TÅL det...!

• Hattis

Och DÄR knep du 13000 Sweetan! Congrat´s!

• Hattis

Kan ju erkänna att jag faktiskt inte såg vartåt det barkade förrän det var för sent. Morr.

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 18:56:50 följande:
    Och DÄR knep du 13000 Sweetan! Congrat´s!
    SHIT! Det GJORDE JAG ja!!! otroligt!
  • Hattis

Nä, nu får jag (med all rätt) höra att jag är tråkig. Dags att svepa ett par alvedon och fixa klart *piiiiip*-mackorna. Kram!

• sweetstreet

Hahaha! nej inte jag heller.
    men tänka tt vi är uppe i så många inlägg nu!

men hur är det egentiligen? Är detta en evighetstråd nu?
    Så det kan bli typ huuuur många inlägg som helst?????

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 19:01:17 följande:
    Nä, nu får jag (med all rätt) höra att jag är tråkig. Dags att svepa ett par alvedon och fixa klart *piiiiip*-mackorna. Kram!
    Å hoppas du snart känner dig bättre också Hattis!!!!
    Och återigen TACK för att du inte tycker att mina problem just nu gör mig till en ovärdig trådare....

• fru AM

Hej igen era snackisar! Nej jag tror inte det var jag som länkade till det där receptet förut men idag såg jag det igenpå FB och nu kunde jag inte låta bli. Det verkar himla gott, med eller utan "efterrätt"

Den där grytan som hade så stor framgång - undrar om det inte mest berodde på placeboeffekten, dvs killarna fick större självförtroende och utstrålade det när de trodde sig säkra på att lyckas ...
    Jobbigt att vara singelkille förresten, vilja så mycket men få nobben med jämna mellanrum. Sätta sitt hopp till en jäkla maträtt. Så är det ju inte riktigt som singeltjej ... vad jag minns.

Snart blir det helt vanlig oknullig pasta här hemma men med hemgjord gremolatapesto (tack Linas matkasse för receptet) samt kycklingfilé till det.

• Telis

Tack för era synpunkter om present till grannfrun! Det får bli blommor ändå - man ska ju välja present efter vad andra vill ha, inte efter vad man själv tycker.

Ledsen PB, men jag tycker att det är skittrist med blommor.

Grannfrun är förresten rätt gammal och hennes man var riktigt dålig under väldigt lång tid - under så lång tid att vi faktiskt aldrig sett honom. Så visst är det sorgligt men jag kan tänka mig att det är lite, lite skönt för henne också. Maken som pratat med henne sa att hon verkade må ganska bra iallafall.

Sweet, åh vad skönt att lämningen gick bra! Och jag håller tummarna för att resultatet i helgen blir .... eh, nåt som ni blir glada för.

Grattis till dagens födelsedagsbarn!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!