• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Mugglan: Om det går att köpa någon lös bas som passar ihop med babyskydden så rekommenderar jag det! Måste vara ovärdeligt när det handlar om två babyskydd att hantera, istället för att krångla med bälte hela tiden...? Jag tyckte det var jättesmidigt

• passionsblomman
    Telis skrev 2011-02-18 21:23:19 följande:
    Nej, nu är det På Spåret! Ciao!

Jo, förresten, kom på en sak. Jag tycker att det är helt okej om smint får tillgång till galleriet, dom flesta av oss har henne ju ändå på FB. PB och andra som inte finns på FB får protestera om ni misstycker!
    Klart jag inte misstycker! Jag blev bara lite stressad där förut när det begav sig med "skicka bara ett foto på dig själv så.." Smint är ju för tusan stammis sedan ett bra tag-då är det ju självklart kul med fler i galleriet såklart.

Telis, du måste börja får RÄTT sorts buketter hör jag! Sådana man blir glad av. Jag ska göra en åt dig någon gång.

Men nu ska jag bädda iordning i hundtransportburen och sedan lägga mig. Ja, inte  buren då men i min säng, för sova gottt kommer jag inte på tåget, vare sig i sovvagnen eller hem då jag sitter hela vägen. Hålle en tumme att tågen inte fryser ihop, utan rullar som de ska och i tid hela vägen båda hållen med alla byten.

Kram alla!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

Yikes, 29 sidor att läsa igen Förvånad

*Vinkar lite så länge*

Och ha en härlig valphämtarresa i morgon Blommis

• smint

PB: Håller alla tummar att tågen går som dom skall i morgon. Åh så mysigt med den lilla vovven...

Snorkis: Kram till dig {#emotions_dlg.flower}    

ja ostbågar var länge sedan, eller någon gång under graviditeten åt jag det väl, men nu blev jag jättesugen.

Har ikväll tagit ett litet glas vin till den fantastiska köttbit som sambon kom hem med, oj vad gott det var.

Nu hoppas jag att H vaknar till snart så han kan äta lite så vi kan sova sedan..

Skall fixa fram en bild på mig själv till galleriet, har dåligt med bilder, men kan ta med datorn kom jag på. Får fixa det under morgondagen.

Kram på er alla 

• BrudSommar2006

PB, vart skulle du nu igen för att hämta lillkillen?

Håller absolut med om Smint och galleriet!

Telis, jag tycker det känns för krångligt/stressigt att ta mig in till stan en vardagskväll, maken är ju normalt sett aldrig hemma från jobbet före sju och sedan jobbar han ändå hemifrån fram till midnatt för att klara sitt jobb och ändå vara hemma hela fredagarna med Iris. Jag skulle kunna be honom komma hem ett par timmar tidigare men jag skulle ändå ta bilen för jag skulle aldrig orka ta mig hem hit sent i kylan och mörkret så njae, jag skippar nog faktiskt.

Snorkis, att jag inte tänkte på en kvast, jag var ju inne på schampoflaskor annars!

• Telis
    passionsblomman skrev 2011-02-18 21:45:18 följande:
    Jag ska göra en åt dig någon gång.
    Men inga nejlikor bara! *ryser*

Snorkis, hahahaha, vilken bild!

Vad synd att det blir för besvärligt, BS!

smint, mejla mig en bild på dig själv, och gärna barnen om du vill, när du hinner så skickar jag dig en länk tillbaka. Mejla på telemarkgrrl@gmail.com eller min vanliga adress som du hittar på FB.

PB, bon voyage!

Natti natti!
  • Oms

godmorgon tråden får jag säga såhär en lördag 10.15 trots att jag varit vaken sen 07.00 (min dag att gå upp med barn).... håller på o laddar upp lite biler från Gambia på min FB-sida men fasiken vilken tid det tar! kan inte göra den vanliga uppladdningen utan får ta 5 bilder i taget... suck o stånk, jaja sen e det ju gjort iaf

idag ska vi till mormor, maken ska sjussa min mor för hon måste köpa ny dammsugare o då får vi rycka in

hoppas ni alla får en härlig dag i solen!!

• muggles
    Ore skrev 2011-02-18 21:43:04 följande:
    Mugglan: Om det går att köpa någon lös bas som passar ihop med babyskydden så rekommenderar jag det! Måste vara ovärdeligt när det handlar om två babyskydd att hantera, istället för att krångla med bälte hela tiden...? Jag tyckte det var jättesmidigt
    Det kostar ca 2000 kr så jag tror inte det... NTF-gubben tyckte att det mest var taxichaffisar som behöver det. Vi klarade oss väldigt bra utan förra gången.

BS: PB ska till Piteå!

Idag skiner solen och det är jättefint ute. Maken är och hjälper en kompis att flytta till ett renoveringsobjekt i Bollebygd (=håla mellan Gbg och Borås för er 08:or). Trist att han är borta hela dagen. Vad är det med folk - flyttfirma.nu säger jag bara!

Sweet: jag hoppas att det tog denna månaden. Jag tror jobb och bostad alltid löser sig på ngt sätt.
  • viktualia

Men Snaily!!! jag går ju uuuuuuunder av nyfikenhet!! vart ska ni flytta?!?!?!? hör av dig via lämplig kanal!

• porchez
    muggles skrev 2011-02-18 16:48:44 följande:
    Du ska lägga ner killar ja. Se till att nästa är en riktig MAN!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!