• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

nenne - Nu har jag inte bara förfasats utan även mailat.

BS - Håller tummarna för att ni klarar er!

Ikväll ska jag på bjudmiddag, trevligt! Och obeskrivligt skönt med lite egentid, kraschade lite igår morse. Sambon har haft rätt mycket på sistone och verkar helt blind inför allt jobb jag gjort hemma under tiden så jag har känt mig både utnyttjad och ouppskattad. Nu tänker jag inte göra någonting alls ett tag (vilket jag har gjort väldigt klart) så får vi se vad han tycker om det. Men herregud vad svårt det är när man är så van vid att ha koll på allting...

• Lapinette

kokisen  - härligt med bjudmiddag och lycka till med att släppa kontrollen .

Själv köpte jag tre flaskor vin på lunchen. Kom precis på att vi ska ha gäster i helgen och tänkte att det var bäst att passa på.

nenne - jag vinkade när vi åkte förbi, såg du det??

Förresten blev det ett datum spikat för vin och ost?

• Mopedvin

Piggelin - träslövsläge? Vi hade stuga i Espevik, hade gärna haft den kvar nu men mamma o pappa sålde den är jag var sex år och de skildes... Stuga verkar t som man säger uppe i Nennes och min stad med, eller hur Nenne?

Lappis - välkommen hem, låter som resan har varit bra, har maken kommit hem ännu? Plats 42?!?! Tjoho!

Am - Röstar på frissa jag med, lyxigt oxh smidigt att låta ngn annan göra det

Ego - har varit på öronmott idag med lilleman, superbra doktor, men han har vätska bakom öron ( lilla E alltså, inte doktorn ) men vi ska bara avvakta tydligen, pc om trumhinnan spricker, usch vill inte! Jaja, han verkar pigg i alla fall och idag är de på dagis i,gen efter en sjukvecka och jag ska jobba ikväll,

• Lapinette

Ja, jag vinkade till dig med mopedvin! Ja, maken kom hem före mig dvs i fredags så han har varit mol alena hela helgen och så sällskapssjuk. Pratade i 190 igår när jag kom hem .

• Lapinette

AM - är det nu i veckan det är dags att träffa drottningen? Att få håret fixat är mycket trevligt men gå till någon som du vet är bra för attans vad man kan bli besviken annars.

• _koko_

lappis - Tack, det kan behövas. Uppskattade maken dina små meddelanden? Klart han gjorde. 9e mars tror jag är spikat, men jag har inte bokat bord ännu, ser om det kommer några eftersläntrare. Hohoooo?!

mopedvin - Usch, inte kul att vänta på sånt, hoppas det går tillbaka i stället!

• Lapinette

kokisen - han visste att det skulle finnas små meddelanden (påstår han) så redan när jag pratade med honom när han varit hemma en timma hade han hittat samtliga. Sen har han lämnat kvar allithop så när jag tog ut yoghurten imorse satt lappen kvar.

9 mars .. just det Askongdagen var det!

• fru AM

Lappis: det är på fredag det är bankettdags men drottningen är inte bjuden på kvällsevenmanget - hon skulle ha varit med på lunchen men har ersatts av prinsessan fru MAgnusson. Vilket jag tyckte var så ospännande att jag inte går på lunchen men på middagen. Utan drottningen.

Har nu bestämt mig för att fixa frippan själv! Jag kom på en enkel och snygg frisyr som jag tror jag klarar av med en snodd, en stor hårkam (med bling på) samt kanske 2 liter hårspray. (Eventuellt kollar jag lite med den ökände frisören Gunnar (som Livia alltid hejar på efter dagis) och ser om han har någon tid.Jag tycker dock det är lite riskabelt att bara chansa på någn eftersom jag aldrig varit och fått håret uppsatt förut. Bättre då, känns det, att fippla själv - så har lan bara sig själv att bli arg på)

• Mopedvin

Koko - känner igen mig i vad du skriver om att känna sig oupskattad och osedd ibland. Har provat det dör med att låta saker vara, fungerar inte riktigt. Jag tror attt man måste försöka komma på en lösning ihop, att säga så här känner jag och hur löser vi det för ajg vill inte ha det så här. Men det är jättesvårt, vi har tjafsat i helgen vi med, just ang "hushållsarbete" etc vem gör vad etc... Jobbigt ibland! Nä nu måste jag svepa kaffet och klä på mig, jobbet väntar, kram till alla!

• Ore

Koko: Ungefär en sådan krasch hade jag igår kväll... Jag var/är förbaskat trött på att jag får slå knut på mig, och avstå från så gott som allt som JAG egentligen vill, för något som HAN har valt åt sig själv. Han förstod det orättvisa, men "kan du stå ut den här veckan också, så blir det bättre sen". Yeah, right. Först var det förra året, sedan fram till början av februari, sedan har det fortsatt och nu är det denna veckan också... *sååå trött på detta*

Jag vet att det inte är lätt för maken heller, han har varit jättestressad, sovit dåligt och mått allmänt skit. Och haft extra mycket att göra eftersom hans pappa varit på semester... Men det är ändå så att jag har fått sota för saker som maken valt och jag inte har bett om...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!