• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

BS - hur var det i lördags då? Blev det lyckat?

• start september

Liteni trött vink härifrån. Jag själv åkte på kräksjukan men alla andra är friska. Kan ju vara matförgiftning. Fast jag vet att jag varit noga blir jag rädd för Listeria/tToxoplasma. Men Kub blev flyttat till nu på torsdag så det känns bra.

Hoppas så allt är bra med Snartis. Jag hade så förra graviditeten och det var bara att resa sig långsamt.

• BrudSommar2006

Åh nej, jag får panik, Iris är ju radan överviktig och jag hade värsta saltlakritscravingsen med henne. Hoppas de inte kommer på att mintkyssar är dåligt också för då ligger Astrid också risigt till. Båda barnen har ju dessutom redan förhöjd risk för diabetes. Fast jag har för mig att det fanns någon missfallsrisk med lakrits också och att jag försökte begränsa intaget därför?

Lapinette, oj, är det så kallt hos er!

September, så det blev kräksjuka i alla fall, usch!

Porchez, ligg inte hemma med så ont i halsen för länge utan att ta halsprov - säger jag som har streptokockereländet i färskt minne.

Det blev annars väldigt lyckat i lördags, även om det var jäkligt kallt där inne. Vid bordet bredvid bad de om filtar.

• Liten med Mindre

Porchez - sorbet, värktabletter (något som löses i vatten kanske), smoothie om du kan svälja det o vill ha lite energi.

Kan själv behöva kur mot lös mage - har mått kasst sen igår kväll, och är mest förvånad att det inte hände en olycka på planet eller på vägen till tyska kontoret.

Återstår även att se om mitt hotellrum får lika tragisk textilinredning som Tingas. Med tanke på att dagen började kl 03 så kan jag nog dra mig dit med gott samvete snart o kika.

• Lapinette

Liten - Imodium Plus, själv behövde jag ta två tabletter i fredags då jag blev urkass i magen ... och t o m sket på mig i sömnen! Var orolig att det skulle påverka min skiddag men sen var jag helt ok i magen och är åter normal .

Någon som vet hur det gick för Sweet? Kom tanten i helgen?

• Liten med Mindre

Hmm...undrar om hembakad After Eight muffins klassas som huskur? Min kollega här kom just med ett fat hembakade. Måste väl hålla på att bli bättre eftersom jag i alla fall kan tänka tanken att smaka. I alla fall börjar jag bli  småhungrig.

• Liten med Mindre

Fast jag tror ju immodium har bättre effekt än socker-muffins med grön glasyr. Men god var den (det jag vågar äta)

• Lapinette

Liten - det tror jag med. Var så glad att jag hade en karta liggandes i necessären.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!